خبرگزاری کار ایران

راه آهن رشت - بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۴۷۹

استاندار گیلان با بیان اینکه راه‌آهن رشت - بندرکاسپین به کیلومتر آخر رسیده است، گفت: هم اینک یک کیلومتر محدوده پل تقاطع بندرانزلی در منطقه آزاد درحال انجام است و پس از آن مراحل ریل گذاری آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، اسدالله عباسی بعد از ظهر امروز (سه شنبه) پس از بازدید از وضعیت و روند اجرای خط آهن رشت - بندرکاسپین افزود: این پروژه با تلاش شبانه روزی همه دست اندرکاران درحال انجام است و در روزهای آینده شاهد تکمیل آن و بهره برداری این پروژه در سفر آیت الله دکتر رئیسی به استان گیلان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در مجموع بالغ بر ۲۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و تامین اعتبار برای ایمن سازی راه ها ادامه داد.

وی تصریح کرد: حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال از این اعتبارات در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای پروژه راه آهن رشت- بندرکاسپین تامین و تخصیص یافته است.

استاندار گیلان بیان کرد: اکنون مشکلی برای تامین اعتبار تا تکمیل کیلومتر نهایی وجود ندارد و با وجود بارش رحمت الهی برف و هوای بارانی چند روز اخیر، کارها با قدرت و قوت در حال انجام است.

پروژه راه آهن رشت - کاسپین - انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین - رشت و آخرین قسمت از کریدور جنوب به شمال است که در تجارت کشور، منطقه خاورمیانه، آسیای میانه و اوراسیا تحولی بزرگی ایجاد می کند ضمن آنکه مسیر رشت - آستارا هم در دست پیگیری است.

عملیات اجرایی پروژه راه آهن رشت- کاسپین در سال ۹۸ آغاز شد؛ اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات و نیز ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز