خبرگزاری کار ایران

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین خبر داد؛

مشوق‌های شهرداری قزوین برای بازسازی بافت فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۳۹۳

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از مشوق‌های مختلف و متنوع شهرداری برای ساخت و ساز در محدوده بافت فرسوده خبر داد و گفت: بخشودگی نیمی از عوارض صدور پروانه ازجمله این مشوق‌ها است.

به گزارش ایلنا، سید مهدی حاجی سیدرضی گفت: قزوین دارای ۵۰۴ هکتار بافت فرسوده است که حدود ۳۶۰ هکتار آن در منطقه یک قرار دارد، یعنی ۷۲ درصد بافت فرسوده در منطقه جنوب شهر قزوین واقع شده، از این رو نوسازی، بازسازی و بهسازی این بافت یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری محسوب می‌شود.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین ادامه داد: این مساله باعث جا به جایی شهروندان و به تبع آن تغییر کاربری‌های مهم شهری از نواحی سکونتی اولیه به نقاط جدید شهر شده و این مساله باعث فرسودگی و افت کیفیت زندگی شهروندان نیز می‌شود.

وی با اشاره به امتیازات در نظر گرفته شده شهرداری قزوین برای بافت‌های فرسوده، یادآور شد: اختصاص تسهیلات بانکی بلند مدت برای احداث بنا با کارمزد پایین و افزایش سطح اشغال از ۶۰ به ۸۰ درصد برای پلاک‌هایی که در محدوده‌های درجه یک میراث فرهنگی قرار دارند، از جمله مشوق‌های شهرداری برای ساخت و ساز در بخش‌های بافت فرسوده محسوب می‌شود.

حاجی سید رضی با اشاره به بخشی از مشکلات موجود در بافت‌های فرسوده شهری، خاطرنشان کرد: عدم تمایل سازندگان مسکن در چنین نواحی به دلیل افزایش محدوده حریم میراث فرهنگی و کاهش تعداد طبقات، اعمال ممنوعیت عقب نشینی توسط اداره میراث فرهنگی در محدوده تاریخی، عدم توزیع فضاهای فرهنگی، آموزشی، ورزشی، تفریحی و فضای سبز در محدوده بافت‌های فرسوده بوده که این مساله نیازمند مشارکت همه جانبه دستگاه‌های ذیربط جهت رفع مشکلات موجود است.

وی همچنین فرونشست و ریزش معابر فرعی جنوب شهر به علت فرسودگی شبکه لوله‌های آب، رها شدن ابنیه فرسوده و مخروبه که باعث بروز آسیب‌های اجتماعی شده را نیز از دیگر مشکلات بافت‌های فرسوده شهری برشمرد.

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین، احداث پارک بانوان در جنوب شهر و تاسیس سالن ورزشی در خیابان نواب، مرمت و بازپیرایی پارک‌های جنوب شهر، احداث فرهنگ‌سرا و زمین‌های ورزشی در مناطق متعدد شهری را بخشی از طرح‌های به انجام رسیده شهرداری در بافت‌های فرسوده قزوین برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز