خبرگزاری کار ایران

ساماندهی پناهگاه و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در فردیس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۷۴۲

معاون خدمات شهری شهرداری فردیس گفت: کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب و ساماندهی پناهگاه فردیس با جدیت مدیریت می‌شود.

به گزارش ایلنا از البرز، اصغر نصیری با اشاره به بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در خصوص وظیفه شهرداری برای کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل موجود در حال حاضر عملیات زنده گیری سگ‌های بلاصاحب، غربالگری، واکسیناسیون، چکاپ پزشکی و عقیم سازی با جدیت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع سگ ها در پناهگاه موجب شیوع بیماری های مختلف و چرخه باطلی در کنترل جمعیت سگ ها است، افزود: در این راستا با تعامل مدیریت پسماند شهرداری کرج، از ۴۸۰ قلاده سگ موجود در پناهگاه فردیس ۴۰۰ قلاده به حلقه دره و باغستان منتقل شدند و در حال حاضر ۸۰ قلاده در پناهگاه فردیس باقی است.

معاون شهردار فردیس با تاکید بر لزوم همکاری شهرهای همجوار در کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب، گفت: در صورتی که شهرهای اطراف ضمن عمل به وظایف در خصوص کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب، از رهاسازی سگ ها در حاشیه فردیس خودداری کرده و رهاسازی را تحت نظارت محیط زیست و در مکان مناسب انجام دهند، می توانیم شاهد نتایج مثبتی در کنترل جمعیت سگ های بلاصاحب باشیم. در این راستا هماهنگی استانداری، فرمانداری و نهادهای مربوطه در شهرهای مجاور و تخصیص اعتبار لازم برای عقیم سازی و رهاسازی سگ ها از اهمیت وِیژه ای برخوردار است.

وی همچنین مشارکت شهروندان به ویژه حامیان را در جهت عقیم سازی و غذا رسانی به سگ‌های بلاصاحب موثر دانست و یادآور شد: سگ های بلاصاحب پس از فرآیند واکسیناسیون و عقیم سازی، علامت گذاری شده و در مکان های مناسب در حاشیه های اطرف شهر و بصورت محدود رها سازی می‌شوند. این سگ ها کاملا بی‌خطر و آرام هستند و پرخاشگری ندارند.

نصیری اضافه کرد: در راستای جلب مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی برای تغییر نگاه جامعه به حیوانات، نسبت به افزایش آگاهی و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر در فضای شهری اقدام شده است. امیدواریم نگاه مهربانانه تری در خصوص این مخلوقات خداوند در جامعه ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز