خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

سالانه ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی از استان صادر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۶۹۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار از استان صادر می‌شود، گفت: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی امروز سه شنبه در جلسه پایانه صادرات محصولات کشاورزی با محوریت فرصت‌ها و چالش‌ها با اشاره به اینکه ما برای ارتقاء صادرات محصولات کشاورزی در استان به انسجام نیاز داریم، اظهار کرد: در واقع برای ساماندهی حوزه صادرات توسط بخش دولتی باید یک انسجام و هم افزایی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت محصولات کشاورزی در استان برای صادرات بسیار بالا است، گفت: اما باید چه کاری انجام دهیم که این محصولات قابلیت صادرات به دیگر استان‌ها و خارج از کشور را داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می‌تواند به صادرات محصولات کشاورزی کمک کند.

شاهرخی گفت: من معتقد هستم هزینه‌ی که صرف حضور در نمایشگاه‌ها می‌شود در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است، البته در صورتی که مولفه‌های پیش نیاز صادرات از جمله بسته بندی شکیل، کیفیت و موارد دیگر رعایت شود.

به گفته وی برگزاری کلاس‌های آموزش صادرات برای تولیدکنندگان هم از دیگر مواردی است که می‌تواند زمینه را برای صادرات محصولات کشاورزی فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه سالانه حدود ۳۰هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۱۰ میلیون دلار از استان صادر می‌شود، گفت: عمده محصولات کشاورزی استان به صورت متمرکز و عمده صادر می‌شود.

به گفته وی سالانه بین ۴ تا ۵ هزار تن گوجه و  فلفل از لرستان  به روسیه، امارات، قطر و کویت صادر می‌شود، همچنین سالانه ۳ تا ۴ هزار تن لبنیات توسط شرکت پگاه لرستان صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  سالانه ۳ هزارتن پای مرغ صادر می‌شود که بیشترین صادرات مربوط به کشور چین است.

شاهرخی با اشاره به اینکه  سایر محصولات نیز با بیشترین حجم و به صورت متفرقه صادر می‌شود، افزود: سالانه ۱۰ تا ۱۵ هزار تن محصولات شامل سیب زمینی، پیاز، گوجه و  هندوانه به صورت متفرقه توسط افراد مختلف از طریق پایانه‌های مرزی صادر می‌شود.

وی گفت: محصولات متفرقه دیگری با حجم کمتری صادر می‌شود که می‌توان به  سیرابی، گیاهان دارویی، انار، سیب و زعفران اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز