خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

11 کارگاه اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته قزوین فعال شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۱۹

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از راه‌اندازی ۱۱ کارگاه اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در استان خبر داد و گفت: هفت واحد از این کارگاه‌ها در کنار کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد قرار دارد.

به گزارش ایلنا، نشست ارجاع معتادان به مراکز درمان اعتیاد و اشتغال معتادین بهبود یافته، به صورت ویدیو کنفرانس با حضور معاون اجرایی دادستان کشور و جمعی از مدیران مراکز ترک اعتیاد استان در سالن شهدای مدافع حرم دادسرای عمومی و انقلاب قزوین برگزار شد.

حسین رجبی در این نشست اظهار کرد: ما نباید  صرفا به ترک اعتیاد معتادان در مراکز اکتفا کنیم چرا که باید بعد از ترخیص فرد از مراکز با حمایت‌هایی که انجام می‌دهیم راه بازگشت آن‌ها به مصرف مواد را ببندیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه‌داد: در همین زمینه در نظر داریم با شعار «هر کمپ یک کارگاه» برای معتادین بهبود یافته در کنار کمپ‌های ترک اعتیاد اشتغال‌زایی کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۲۲ مرکز ترک اعتیاد در استان وجود دارد و تا کنون ۱۱ کارگاه برای ایجاد اشتغال این افراد در استان ایجاد و برای ۵۴  نفر اشتغال‌زایی شده است.

این مقام قضایی با بیان اینکه ۳۷۶ نفر از معتادان بهبود یافته با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی استان در واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی مشغول به کار هستند، گفت: در مجموع با همکاری و همراهی شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی، مراکز ترک اعتیاد و سازمان‌های مسئول تاکنون برای بیش از ۴۳۰ نفر از معتادان بهبود یافته در استان شغل فراهم شده است و ۱۴۷ از معتادین بهبود یافته نیز از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی قرض‌الحسنه برای اشتغال خویش فرمایی از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند.

رجبی با بیان اینکه استان قزوین در این زمینه پیشگام است، گفت: با استقبال مدیران واحد‌های تولیدی و صنعتی برای همه افرادی که تاکنون درخواست معرفی به اشتغال داشتند،  شغل مناسب فراهم شده است.

وی با اشاره به اقدامات حمایتی صورت گرفته از معتادان بهبود یافته گفت: علاوه بر معرفی این افراد به کار،  در حوزه پزشکی و درمانی نیز اقدامات خوبی صورت می‌گیرد که در برخی از موارد این خدمات به صورت رایگان ارایه می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه درمان، عدم پرداخت هزینه‌های درمانی توسط بیمارستان و مراکز درمانی به دلیل عدم ابلاغ دستورالعمل از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

معاون دادستان کل کشور هم در این نشست با تقدیر از ابتکار دادستان قزوین و اقدامات موثر دادستانی در زمینه ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته گفت: قطعاً با پایدارسازی اشتغال این افراد علاوه بر جلوگیری از بازگشت آن‌ها به مصرف مواد مخدر مشکلات خانواده‌های آنان نیز حل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز