خبرگزاری کار ایران

براساس برنامه الگوی کشت؛

سطح زیر کشت محصولات آبی قزوین در تابستان 6802 هکتار کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۳۰

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه ابلاغی الگوی کشت در استان، بیش از 6 هزار و 802 هکتار سطح کشت محصولات آبی در تابستان سال آینده کاهش می‌یابد و ۵۰ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می‌شود.

به گزارش ایلنا، علی راه انجام در نشست الگوی کشت محصول گوجه‌فرنگی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، افت آب‌های زیرزمینی و عدم قطعی در تخصیص آب از شبکه آبیاری طالقان در آینده شاهد کاهش سطح زیرکشت و کاهش عملکرد خواهیم بود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود، اجرای الگوی کشت ضرورت دارد و باید با عملیات به‌زراعی و روش‌های نوین در جهت امنیت پایدار کشاورزی حرکت کرد.

وی عنوان کرد: در سال زراعی گذشته حدود ۱۲هزار هکتار از مزارع آبی استان به زیرکشت سبزی، صیفی و جالیزی رفته که حدود ۹۰۰ هزار تن محصول از این میزان سطح برداشت شد که علاوه بر تامین نیاز استان بخش قابل توجهی از آن به سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور صادر شد.

این مسدول ادامه داد: با توجه به بحران آبی موجود رعایت برنامه الگوی کشت درراستای تامین نیاز استان و عدم ضرورت تامین نیاز خارجی لازم است.

وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری الگوی کشت ابلاغ شده شامل کشت حدود ۸ هزار هکتار محصولات سبزی و صیفی و جالیزی خواهد بود که پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ هزار تن محصول تولید شود،البته با وجود کاهش تولید این محصولات نیاز داخلی استان تامین خواهد شد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: نهاده‌های کشاورزی به کشاورزانی که دارای منابع آبی مجاز هستند ارائه و صاحبان چاه‌های غیرمجاز خدماتی دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز