خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

فعالیت ۷۰ درصد نیروهای انتظامی در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۵۵

کاهش ۲۵ درصدی تجمعات اعتراضی صنفی در استان

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی از کاهش ۲۵ درصدی تجمعات اعتراضی صنفی در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد رضا دبیری امروز  در نشست خبری با بیان اینکه اطلس امنیتی،ماموریت همه ارکان امنیتی، جامعه اطلاعاتی و انتظامی در امر برگزاری انتخابات را تشریح می‌کند، اظهارداشت: برای امن‌سازی انتخابات، سلسله اقداماتی از جمله رصد و پایش نارضایتی‌های عمومی، مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و برخورد با اراذل و اوباش انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تجمعات اعتراضی صنفی در استان نسبت به سال گذشته، گفت: این امر نشان‌دهنده پاسخگویی مسئولان به مطالبات به حق مردم است.

دبیری از افزایش فعالیت کمیسیون مقابله با قاچاق سلاح و مهمات در استان خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، گام‌های بلندی در زمینه جمع‌آوری سلاح و مهمات از دست اراذل و اوباش برداشته شده است.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخاباتی خراسان رضوی در ادامه به تشریح اقدامات این کمیته در سه وضعیت قبل، حین و بعد از انتخابات پرداخت و گفت: قبل از انتخابات ما تدوین اطلس امنیتی برای دوازده حوزه انتخابیه استان و همچنین رصد و پایش نارضایتی‌های عمومی و پاسخگویی به مطالبات مردم به علاوه مقابله با قاچاق سلاح و مهمات و برخورد با اراذل و اوباش انجام دادیم.

دبیری بیان کرد: حین انتخابات نیز تامین امنیت شعب اخذ رای و صندوق‌های سیار، مقابله با تخلفات انتخاباتی انجام شد و تلاش کردیم حفظ نظم و آرامش عمومی در جامعه در زمان انتخابات افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ۱۶ هزار و ۴۵۸ مهمات جنگی، ۱۵ هزار و ۷۳۶ مهمات شکاری هزار و ۳۲۳ قبضه سلاح شکاری کشف شده است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه استان در حال حاضر در یک فضای آرامش‌بخش برای برگزاری انتخابات قرار دارد، گفت: این امر نتیجه اهتمام و تلاش ارکان امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی استان است.

دبیری با بیان اینکه انتخابات سال ۱۴۰۲ با ویژگی‌های متمایزتری نسبت به انتخابات گذشته برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین انتخابات بعد از جنگ شناختی یا جنگ ترکیبی دشمن است.با موج شدیدی از تهدیدات در شرق کشور مواجه هستیم.

وی ادامه داد: گروه‌های ضد انقلاب در خارج از کشور و عناصر سمپادهای داخلی آنها با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود به دنبال تحریم انتخابات و تشکیک در امر انتخابات هستند.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: گروه‌های تجزیه‌طلب با نگاه قومی فعالیت خود را در استان بیشتر کرده‌اند و شورای‌های تروریستی فعال در مرزهای شرقی در تلاش برای ناامن‌سازی انتخابات هستند.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخاباتی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه برگزاری انتخابات در چنین شرایط خطیری نیازمند یک آرایش امنیتی مناسب است، گفت: قرارگاه انتظامی امام علی(ع)، قرارگاه امنیتی سپاه و شورای هماهنگی اطلاعات این آرایش را شکل می‌دهند.

دبیری بیان کرد: خراسان رضوی به پنج پیکر تقسیم شده و ماموریت‌های امنیتی برای هر پیکر مشخص شده است.

وی با اشاره به وضعیت صندوق‌های اخذ رای و شعب ثابت و سیار، گفت: برای برخی از شعب که حساس‌تر هستند، طرح امنیتی ویژه با ماموریت‌های تخصصی تعریف شده است.

رئیس کمیته امنیتی ستاد انتخاباتی خراسان رضوی از فعالیت ۷۰ درصد نیروهای انتظامی استان در امر انتخابات خبر داد و گفت: یگان‌های تکاوری، ویژه و هوائی فراجا با استفاده از پهپاد، حوزه‌های انتخابیه را رصد می‌کنند.

دبیری به تشریح اقدامات جامعه اطلاعاتی استان در زمینه انتخابات پرداخت و گفت:سپاه امام رضا(ع)، قرارگاه منطقه ثامن الائمه(ع) سپاه، قرارگاه انصاروزارت امور خارجه دستگاه قضایی سپاه قدس در جلسات کمیته امنیتی حضور دارند و آخرین برآوردهای امنیتی خود را ارائه می‌کنند.

دبیری با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای امنیت مرزها، گفت:نیروهای انتظامی و مرزبانی در طول ۸۳۵ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، ماموریت‌های ویژه‌ای را بر عهده دارند. یگان‌های ارتش نیز به عنوان یگان‌های عملیاتی پشتیبان، در هماهنگی کامل با مرزبانی، امنیت مرزها را تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان برای برگزاری انتخابات سفید گزارش شده است، گفت: هیچ نقطه قرمز یا نارنجی در استان وجود ندارد و همه مناطق برای برگزاری امن انتخابات آماده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز