خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

اجرای دقیق الگوی کشت در مزارع قزوین نیازمند افزایش توجه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۷۷۰۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باتوجه به وضعیت منابع آب زیرزمینی، چاه‌های غیرمجاز و بارش‌ها، باید تلاش خود را در سال آینده برای اجرای دقیق الگوی کشت در استان دو چندان کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدحسین عطایی در نشست اجرای طرح الگوی کشت گفت: اجرای طرح الگوی کشت مهمترین راهکار برای برون رفت از بحران کم آبی و حفاظت از منابع آبی در استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: الگوی کشت زیربنای توسعه کشاورزی و یکی از مولفه‌های توسعه پایدار بخش کشاورزی محسوب می‌شود که به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: حمایت از تولید مهمترین هدف جهاد کشاورزی است اما الگوی کشت اولویت مهم بخش کشاورزی محسوب می‌شود که با توجه به کمبود منابع آبی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: موفقیت در اجرای الگوی کشت نیازمند همسو کردن و ترغیب کشاورزان برای اجرای این طرح با روش‌های ترویجی و در صورت لزوم اقدامات قانونی است.

عطایی گفت: شیوه صحیح عملیاتی کردن اجرای طرح الگوی کشت مهم است؛ بنابراین فرمانداران و بخشداران استان می‌توانند در راستای فرهنگ‌سازی الگوی کشت، اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان و اقناع آن‌ها و همچنین نظارت لازم بر اجرای دقیق این طرح به جهاد کشاورزی کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز