خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محور قزوین، الموت به تنکابن

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۸۲۹

صبح امروز وزیر راه و شهرسازی در راستای بهره‌برداری از چند طرح به ساتا قزوین سفر کرد و در ابتدای سفر از محور در دست ساخت قزوین، الموت به تنکابن بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در سفر به قزوین از محور در دست ساخت قزوین به الموت و تنکابن بازدید کرد.

علی هاشمی در این بازدید گزارشی از وضعیت این محور ارائه کرد و گفت: طول کلی مسیر ۱۶۴ کیلومتر است که طول مسیر در دست اجرا ۱۳۰ کیلومتر در شش قطعه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود:  عرض محور ۱۱ متر و حجم خاکبرداری ۲۶ میلیون و ۱۴۰ هزار مترمکعب، خاکریزی ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار مترمکعب با ۳۲ تونل به طول بیست کیلومتر است.

هاشمی تصریح کرد: از قزوین تا تقاطع شهرک ۶۲ کیلومتر مسیر در استان قزوین قرار دارد که ۵۷ کیلومتر یک لایه آسفالت و ۳۰ کیلومتر دو لایه آسفالت انجام شده است.

وی بیان کرد : یکی از محورهای مهم کشور مسیر قزوین به الموت و تنکابن است که تا کیلومتر ۶۲ در دست برنامه است و تا مرز استان تا کیلومتر ۹۰ تقریباً از کیلومتر ۶۲ تا ۸۶ حدود۷۰ درصد آماده شده است.

هاشمی بیان کرد: برای ادامه مسیر از کیلومتر ۹۰ تا ۱۶۴ حدود ۱۸ کیلومتر تونل داریم و باید از جنگل‌های دو هزار عبور کنیم که ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

وی یادآورشد: چون مسیر کوهستانی است برای ایمن سازی و تکمیل کار باید اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد.

هاشمی گفت: برای احداث تقاطع ورودی از اتوبان قزوین به مسیر جدید و نصب نیوجرسی و علایم و تقاطع و 3 کیلومتر آسفالت ورودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

افتتاح واحدهای مسکن روستایی، مسکن ملی در شهر جدید مهرگان و واگذاری زمین‌های جوانی جمعیت و چند پروژه بازآفرینی شهری از برنامه‌های سفر وزیر به استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز