خبرگزاری کار ایران

زنگ قرارگاه آموزش ایمنی محیط کار در فارس به صدا درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۷۴۰

زنگ قرارگاه آموزش ایمنی با هدف ارتقای این فرهنگ به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه فارس به صدا درآمده تا هم کارفرمایان، توانمندتر شوند و هم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کارگران، وارد فاز جدی تر شود.

به گزارش ایلنا، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس معتقد است آگاهی از مقررات ایمنی و ارتقای سلامت محیط کار، شرط اولیه برای حضور در کارگاه هاست.

وحید خداپرست در آیین تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی و توانمندسازی کارفرمایان که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر و معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، کاهش حوادث ناشی از کار را در عواملی همچون افزایش ایمنی محیط کار، آگاهی بخشی کارگران از قوانین ایمنی و الزام کارفرمایان در ارتقای سلامت محیط کار جستجو کرد.

رییس شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فارس، وضعیت ایمنی کارگاه های استان را در مقایسه با سالهای گذشته، مطلوب تر ارزیابی نمود و اذعان داشت که این شرایط، حاصل تلاش و زحمات فعالان و بازرسان کار و مسئولین بهداشت و حفاظت فنی کارگاه ها در این حوزه است که در کاهش حوادث ناشی از کار و حفظ سرمایه های انسانی، نقش داشته اند.

خداپرست ضرورت توجه به مقوله افزایش ایمنی در کارگاه ها و عرصه تولید را گوشزد کرد و به این نکته گریز زد که در برخی محیط های کاری، شرایط نامطلوب است چرا که نه کارگران از وضعیت ایمنی خود و محیط کار سالم، آگاهی دارند و نه کارفرمایان، الزامی به فراهم کردن محیطی امن برای کارگران به خرج می دهند.   

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس دلایلی همچون عدم آگاهی کارفرمایان و کارگران از قوانین ایمنی را در حوادث ناشی از کار موثر دانست و تاکید کرد که با برگزاری دوره ها و همایش ها برای جامعه هدف می توان برنامه ریزی های خوبی در بخش بازرسی کار برای سامان دادن به این وضعیت، صورت داد.  

خداپرست به این نکته نیز اشاره کرد که با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی، اجرای طرح های ضربتی و بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی حوزه بازرسی کار می توان آینده ای مطلوب در این بخش برای استان فارس متصور شد.

او با تبیین نقش فعالان توانمند و کارآمد بخش ایمنی فارس که در کشور سرآمد و صاحبنظر هستند، یادآور شد که در حوزه تصمیم سازی های مختلف و امن کردن محیط های کاری از ظرفیت بازرسان و کارشناسان خبره فارس نیز بهره گرفته می شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به اهمیت بهره گیری از این ظرفیت ها در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی مسائل ایمنی به جامعه کارگران و کارفرمایان، توضیح داد که صاحبان کار باید بدانند اگر در تامین محیط کار سالم، قصور کنند چه عواقبی، گریبان عرصه تولید و خانواده کارگران را خواهد گرفت. او با اذعان به اینکه هزینه های تامین ایمنی محیط کاری نوعی سرمایه گذاری و پیشگیری از هزینه های تحمیلی حوادث کاری است، توضیح داد که گاها هزینه های مستقیم و غیر مستقیمی که بواسطه حوادث و بیماریهای شغلی به کارگاه ها و کارفرمایان تحمیل می‌شود به مراتب بیشتر از هزینه های تامین ایمنی در کارگاه هاست.

بنا به تاکید خداپرست، هر چند بخش بازرسی کار در جهت تامین ایمنی محیط کار نقش دارد اما بخش قابل توجهی از این مسئله به حوزه آگاهی بخشی گره خورده است. او اذعان داشت که حوزه بازرسی کار استان فارس در کاهش حوادث ناشی از کار، ایمنی محیط و صیانت از جامعه کار و تولید نقش موثری داشته است. 

گفتنی است در این آیین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون وی بر تبیین اهداف قرارگاه آموزش ایمنی و توانمندسازی کارفرمایان تاکید کردند و در حاشیه مراسم نیز کارفرمایان و نقش آفرینان عرصه ایمنی استان فارس به صورت حضوری و آنلاین از آموزش های ارائه شده در این کارگاه بهره مند شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز