خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان همدان:

درسال جاری بیش از 8 هزار نفر عضو صندوق بیمه روستایی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۳۸

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو این صندوق شدند.

به گزارش ایلنا از همدان، حاتم شکری چهارشنبه ۱۸ بهمن در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از ۷۰ هزار نفر بیمه خود را تمدید کردند، از رایگان شدن بیمه خانواده‌های دارای سه فرزند خبر داد و اظهار کرد: در راستای حمایت از خانواده، بیمه خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه اصناف از پوشش بیمه‌ای استفاده می‌کردند اما کشاورزان از هیچ‌گونه بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند، افزود: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر در راستای عدالت اجتماعی ایجاد شد که هدف آن کاهش مهاجرت به شهر، حفظ کرامت انسانی در زمان نیاز و کاهش فقر مطلق است.

شکری با اشاره به اینکه پرداخت حق بیمه این صندوق سالانه است و دو سوم حق بیمه این صندوق توسط دولت پرداخت می‌شود، بیان کرد: در راستای کاهش هزینه‌های روستائیان و برای ترغیب آنها برای استفاده از بیمه، دولت دو سوم حق بیمه این صندوق را می‌پردازد.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده در کشور تحت پوشش این صندوق قرار دارند، مطرح کرد: در استان همدان بیش از ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش و ۸۲۰۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه هدف این صندوق ۲۸۹ هزار نفر است که توانستیم ۵۲ درصد را محقق کنیم و از لحاظ ضریب نفوذ بیمه جزو پنج استان برتر در کشور هستیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه همه افراد ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند نزد صندوق بیمه شوند، افزود: ۳۳ هزار نفر از بانوان استان تحت پوشش بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.

شکری یادآور شد: در استان همدان  ۵۲۰۰ خانوار عشایر وجود دارد که ۳۲۰۰ عشایر استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و ۲۰۰ خانواده عشایری حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات به همه مستمری‌بگیران واجد شرایط این صندوق پرداخت شده است، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با بانک بسته شده که تسهیلات پنج تا ۱۰ میلیونی به مستمری‌بگیران واجد شرایط بدون مراجعه به بانک و سود و سپرده پرداخت شود که تاکنون ۱۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم چهار اقدام ارزشمند در راستای رفاه و رضایتمندی مردم انجام شده که شامل افزایش ۴۰ درصدی حقوق، اجرای بیمه تکمیلی، پرداخت ۲۲ هزار تسهیلات ۵ میلیون تومانی بدون ضامن و مراجعه به بانک و افزایش سطوح درآمدی بوده که موجب جهش ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی صندوق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز