خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان:

98 درصد درآمدهای مالیاتی همدان محقق شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۸۴۰

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: از ۲۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی استان در ۱۰ ماه امسال، ۲۸ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال معادل ۹۸ درصد آن وصول شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، وجیه الله ذکوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده مالیات در سه بخش مالیات بر شرکت ها، مالیات بر ارزش افزوده، مشاغل و حقوق کارکنان است افزود: ۱۳۱ هزار اظهار نامه مالیاتی در سال جاری از صاحبان مشاغل دریافت شد که ۷۸ درصد از آن بدون رسیدگی مورد قبول قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۰۰ اظهار نامه معادل ۲۲ درصد رسیدگی خواهد شد.

ذکوری خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۰۳ هزار اظهار نامه مالیاتی تبصره ۱۰۰ ، ۵۵ درصد معادل ۵۷ هزار اظهار نامه با عدد صفر مورد قبول قرار گرفته و تنها چهار درصد از مودیان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال مالیات دارند.

وی با بیان اینکه تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور و سیاست دولت اخذ مالیات از دانه درشت ها، دلالان و واسطه گران نظام اقتصادی و حمایت از تولید کنندگان است که در این راستا سامانه سود زنی راه اندازی شد.

ذکوری اظهار کرد: همه مردم باید فرار مالیاتی را از طریق این سامانه و شماره ۱۵۲۶ به اداره های مالیات گزارش دهند و با رعایت عدالت مالیاتی بر اساس گزارش ها وصول می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در دولت سیزدهم در استان همدان هزار و ۵۰۰ مورد فرار مالیاتی شناسایی و رسیدگی شده است و حداقل ۶ هزار میلیارد ریال از محل فرار مالیاتی تشخیص شده و مورد مطالبه قرار گرفته است و بخشی وصول و بخشی در حال دادرسی است.

ذکوری در مورد دانه درشت های فرار مالیاتی همدان گفت: یک پرونده متعلق به فردی گوشت فروش که ۱۰ هزار میلیارد ریال فروخته و در اظهار نامه اعلام نکرده بود و همچنین یک شرکت پخش فولاد به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی داشت.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان اجرای قانون «سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی» را یکی از سیاست های دولت سیزدهم برشمرد و خاطرنشان کرد: این قانون در سال ۹۸ تصویب شد و فرایند اجرایی آن با توجه به زیرساخت ها در سازمان امور مالیاتی و آموزش مودیان آغاز شده است.

ذکوری خاطرنشان کرد: از اول دی ماه امسال با توجه به فراخوان اشخاص حقیقی مشمول شامل سه دسته طلافروشان، پزشکان و صنوف درمانی و افرادی که بالای ۱۸۰ میلیارد ریال فروش از ابتدای سال داشته باشند باید در سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه یکی از قوانین پیشرو در کشور است و به شفاف سازی نظام اقتصادی کمک می کند افزود: اجرای این قانون یکی از درخواست های فعالان بخش های مختلف است.

به گفته وی تاکنون حدود ۲۵ درصد مودیان حقوقی ما از طریق سامانه عضو شدند و صورت حساب را ارسال کردند و در این راستا حدود ۴۵ کلاس آموزشی در اتاق اصناف برای آنها برگزار شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: در بخش صاحبان مشاغل و کسبه فرایند ساده تری پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اصل طلا و جواهر از مالیات معاف است اما اجرت ساخت و سود فروشنده مشمول ارزش افزوده می شود اظهار کرد: مالیات از مصرف کننده طلا دریافت نمی شود و دریافت کد ملی از خریدار طلا الزامی نیست.

ذکوری خاطر نشان کرد: سازمان مالیاتی برای مودیان در بخش حقوقی و حقیقی تسهیلاتی را فراهم کرده است که تا ۳۰ بهمن ماه برای اشخاص حقیقی تا پنج میلیارد ریال جریمه و برای بخش حقوقی به ازای هر سال دوره ۲۰ میلیارد ریال شامل بخشودگی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز