خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با گرامیداشت دهه فجر؛

ساخت دومین کشتی تجاری در مازندران آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۷۸۸

هم‌زمان با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر ساخت دومین کشتی تجاری 3500 تنی در مجموعه کشتی‌سازی صدرا در مازندران آغاز شد.

به گزارش ایلنا، سید محمود حسینی پور صبح سه‌شنبه در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری 3500 تنی در مجموعه کشتی‌سازی صدرا گفت: این پروژه جز پروژه‌های ملی کشور است که باسیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد دریامحور و تأکیدات رئیس‌جمهور در حوزه خزر اتفاق افتاد.

وی از کشتی‌سازی صدرا به‌عنوان یک مزیت تجاری در سطح کشور یادکرد و با اشاره به سرمایه‌گذاری 3 هزارمیلیاردی در این مجموعه، افزود: عملیات اجرایی ساخت 2 فروند کشتی 3500 تنی طی ماه‌های قبل آغاز شد و ساخت دومین کشتی نیز از امروز آغاز می‌شود.

استاندار مازندران بابیان اینکه نخستین شناور ساخت مجموعه صدرا را آذرماه سال آینده و دومین را 22 بهمن سال آینده به مجموعه بندرها استان اضافه خواهیم کرد، گفت: نگاه ما این است مجموعه صدرا سالانه 5 فروند کشتی را تولید کند چراکه ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های خزر بیش از این‌ها است تا بتوانیم به سیاست‌های کلی نظام و راهبردهای اصلی کشور جامعه عمل بپوشانیم.

وی افزود: برای تحقق فعالیت تجاری با کشورهای سی آی اس و راه‌اندازی کریدور شمال به جنوب باید زیرساخت‌های مهمی همچون کشتی‌سازی صدرا را جدی بگیریم.

حسینی پور بابیان اینکه اعتماد سازمان کشتی‌سازی کشور به مجموعه کشتی‌سازی صدرا موجب اقتدار این شرکت شد و در حال حاضر حدود 800 نفر از کارشناسان و مهندسین مازندرانی در این مجموعه اشتغال پیدا کردند، ادامه داد: در نظر داریم تا واحدی را در دانشگاه نوشیروانی بابل برای تربیت کارکنان این شرکت کشتی‌سازی راه‌اندازی کنیم تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه نوشیروانی را به‌نوعی در این مجموعه پای‌کار بیاوریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز