خبرگزاری کار ایران

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری لرستان؛

مجوزها توزیع اعتبارات در استان هدفمند شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۵۱۰

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری لرستان گفت: مجوزها توزیع اعتبارات در استان هدفمند شده و امروز شاهد هستیم منابع در قالب تبصره با قانون بودجه آمده است.

به گزارش ایلنا، محمدحسین جناب امروز دوشنبه در نخستین رویداد مردمی اشتغال اظهار کرد: توزیع اعتبارات کشور در سال های گذشته به جای اینکه آمایش محور باشد، بیشتر نفوذمحور بود، اما امروز در دولت سیزدهم اگر منابعی توزیع می شود در قالب تبصره های ۱۵ و ۱۸ و مشاغل خانگی و سهم هر استان مشخص است.

وی افزود: خودروسازی بروجرد بیش از ۱۰ سال تعطیل و دارای مشکلات قضایی بود که در دولت سیزدهم این واحد راه اندازی شد ، همچنین شرکت خمیرمایه دورود، منطقه ویژه اقتصادی ازنا و بروجرد راه اندازی و شرکت ماشین سازی لرستان که قریب ۱۵ سال تعطیل بود، امروز با حدود ۶۰۰ نفر نیرو مشغول فعالیت است.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری لرستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان در دور نخست سفرها بیان کرد: در این سفر توانستیم حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار اقتصادی و ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون دلار اعتبار ارزی را برای استان جذب کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که در حوزه اشتغال صورت گرفته راه اندازی سامانه صدور مجوزهاست که مجوزهای مشاغل خانگی در این سامانه کمتر از ۲۴ ساعت صادر می شود.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری لرستان نقش پشتیبانی شرکت‌ها را در مشاغل خانگی کمرنگ دانست و یادآور شد : دولت اشتغال استان‌های زاگرس نشین را در اولویت قرار داده که ظرفیت‌ها و نیازهای استان‌ها احصاء می‌شود و باید مشوق‌ها را خاص در نظر بگیریم، همچنین مشوق‌های بیمه‌ای را در سفر وزیر پیگیری می‌کنیم.

جناب با اشاره به ظرفیت های بی نظیر حوزه آبزیان استان یادآور شد: اکنون گردش مالی حوزه آبزی پروری استان حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که در صورت استفاده از تجهیزات مدرن این رقم بسیار افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص رویداد ملی اشتغال عنوان کرد: این یک رویداد خلاقانه است مرتبط با نیازهای بازار کار و متقاضیان اشتغال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز