خبرگزاری کار ایران

مدیر سازمان تعاون روستایی استان خبرداد؛

برگزاری 230 مجمع توسط تعاون روستایی فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۰۲۶

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس از برگزاری 230 مجمع تعاونی های تحت نظارت این سازمان از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید کاظم موسوی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 230 مجمع اتحادیه و شرکت‌های تعاونی روستایی، کشاورزی ، تولید و زنان تحت نظارت این سازمان برگزار شده است. 

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: مجامع بالاترین رکن تصمیم گیری در شرکت‌های تعاونی محسوب می‌شوند و به استناد فصل ۴ قانون شرکت‌ها و فصل ۵ اساسنامه تعاونی‌ها، بی تردید این مهم مصداق عینی تعاون گری، تعاون نگری، توسعه مشارکت و کارکرد اجتماعی تعاونی‌ها بشمار می‌آید.

موسوی افزود: از جمله موارد مطروحه در مجامع عادی رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت، انتخاب اعضا هیئت مدیره و بازرسان شرکت و تصویب بودجه سالانه است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان یادآور شد: برگزاری مجامع با رعایت موارد اساسنامه امری مهم در حرکت درست تعاونی‌ها بوده و همواره در برگزاری مجامع از سوی مدیریت تعاون روستایی نظارت دقیق صورت گیرد در این راستا استان فارس سامانه مدیریت یکپارچه تعاونی‌ها را برای نخستین بار در کشور راه اندازی کرده است.

وی هدف از تهیه و راه اندازی سامانه الکترونیکی مدیریت بر تعاونی ها یا بهره گیری از ابزار روز جهت هدایت، حمایت و نظارت مطلوب تر نسبت به شیوه های سنتی بوده که قطعا موجب شفافیت بیشتر و افزایش سطح اعتماد اعضاء و مردم به تعاونی ها خواهد شد.

موسوی افزود: تلاش شده است کلیه فعالیت های اجتماعی،آموزشی اقتصادی و بازرگانی تعاونی ها در قالب سامانه ها پیاده سازی شود و به این منظور پلتفرم اختصاصی تعاون روستایی طراحی شده و تا کنون اطلاعات بیش از 160هزار نفر از اعضاء تعاونی های استان پایش و به سامانه سامیت وصل شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز