خبرگزاری کار ایران

طوبای زرین گرمابخش هوای پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۶۷

نمایشگاه تجسمی فجر تا پایان بهمن دایر است طوبای زرین گرمابخش هوای پایتخت

گرمای نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای‌ زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سرمای هوای پایتخت به‌واسطه حضور هنرمندان استان‌های مختلف از جمله خوزستان و البرز رقم خورد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر سه‌شنبه- دهم بهمن ماه- در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد.

در این نمایشگاه، ۸۵۴ اثر در بخش‌های «مسابقه»، «قله‌ها»، «هنرمند محور» و «بازار هنر» از ۶۰۶ هنرمند در مجموعه نگارخانه‌های موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا به نمایش گذاشته شده است.

دومین روز از نمایشگاه بخش‌های رقابتی (طوبای‌زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در مجموعه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر با حضور هنرمندان استان‌ها همراه بود. روز دوم نمایشگاه در حالی گرم‌تر و با استقبال بیشتری نسبت به روز اول همراه بود که هوای تهران از روزهای گذشته سردتر شده بود اما سرمای هوا مانع رونق جشنواره نشد.

درخشش هنرمندان بخش خوشنویسی

آزاده عظیمی هنرمند نقاش و عکاس یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است که تمام بخش‌ها را به‌ دقت و ریزبینی نگاه می‌کند، وی درباره سطح کیفی آثار نمایشگاه اظهارداشت: آثار بخش خوشنویسی خیلی خوب بود و من اثری از مصطفی عابدینی که بسیار ساده بود را پسندیدم.

وی درباره آثار ارائه‌ شده در بخش‌های نقاشی، عکاسی و مجسمه‌سازی هم نظراتش را مطرح کرد و بخش نگارگری را با وجود آثاری که به نظرش تکراری است، خوب و قابل تامل دانست.

تفاوت سطح هنرمندان استان‌ها با یکدیگر

فاطمه مرفاوی نیز از بازدیدکنندگان نمایشگاه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است، وی از استان خوزستان به تهران آمده، و ۲ اثر نقاشیش به نمایشگاه فجر شانزدهم راه یافته است.

این هنرمند درباره سطح کیفی آثار نمایشگاه اظهار داشت: سطح کیفی آثار به‌ نسبت هنرمندان استان‌های مختلف متفاوت است اما در مجموع، ارائه خوبی بود.

وی که نخستین تجربه شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی فجر را سپری می‌کند، علاوه بر دو اثر نقاشی در بخش طوبای زرین، پنج اثر هم در نمایشگاه تجسم هنر استان خوزستان روی دیوار برده است.

مرفاوی گفت: خیلی دنبال می‌کردم که هر اثر متعلق به چه استانی است تا بتوانم سطح استان‌ها را بسنجم؛ به نظرم رسید که در برخی استان‌ها احتمالا آثار دانشجویی هم ارائه شده بود که به‌لحاظ ترکیب‌بندی و اجرا جای کار بیشتری داشت.

قوت عکاسی مستند در نمایشگاه فجر شانزدهم

وهب رامزی هنرمند رشته عکاسی نیز یکی از عکس‌های مستندش از مادر شهید حمید پورنوروز در بخش طوبای‌ زرین شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور پیدا کرده است.

وی درباره این بخش بیان کرد: تعداد آثار رشته عکاسی خیلی زیاد بود و همچنان گرایش عکاسی مستند در جشنواره قوی است.

رامزی با اشاره به اهمیت عکاسی هنری افزود: شخصا علاقه‌مندم در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شاهد حضور چهره‌های جدیدی از عکاسی ایران باشیم، حتی اگر در گرایش عکاسی هنری باشد. امیدوارم به گرایش‌های دیگر عکاسی نیز در جشنواره بها داده شود.

تغییر نگاه داوران جشنواره

محجوب کامیاب یکی از هنرمندان متقاضی حضور در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بخش نگارگری است که اثرش به نمایشگاه راه نیافته. او نحوه انتخاب و تعداد آثار حاضر در این دوره از جشنواره را نسبت به دوره‌های قبل متفاوت می‌داند.

این هنرمند گفت: تمرکز بر بخش‌هایی در جشنواره نسبت به دیگر بخش‌ها بیشتر بوده است. مثلا تعداد آثار نگارگری در بخش گل و مرغ بسیار گزیده‌ و اندک بود درحالی که آثار بخش خوشنویسی و تذهیب بیشتر است.

کامیاب افزود: بخش خوشنویسی و تذهیب آثار قابل و متفاوتی ارائه شده بود.

این هنرمند خوشنویس با تاکید بر اینکه به‌نظر می‌رسد امسال نگاه داوران بخش نگارگری متفاوت بوده است، اظهارداشت: به خاطر پذیرفته نشدن اثرم در جشنواره ناراحت نیستم و به انتخاب داوران احترام می‌گذارم. به امید خدا سال آینده با قوت بیشتری شرکت خواهم کرد.

نمایشگاه بخش‌های رقابتی(طوبای زرین) و بازار هنر شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تا ۳۰ بهمن ماه همه‌ روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و روزهای جمعه و ۲۲ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در مجموعه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر پذیرای عموم مخاطبان است.

شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به صورت رسمی یکشنبه- هشتم بهمن ماه- با برپایی نمایشگاه‌های «مفاخر هنرهای تجسمی به روایت موزه هنرهای معاصر تهران» دربرگیرنده منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و «آینه در آینه ۳» (پوسترهای مقطع انقلاب اسلامی و پس از آن) آثار گنجینه حوزه هنری انقلاب اسلامی با نمایش ۱۳۵ اثر از ۱۲۵ هنرمند آغاز به کار کرد و تا ۳۰ بهمن به جز دوشنبه‌ها ساعت ۹ تا ۱۸ در این موزه میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز