خبرگزاری کار ایران

با پیگیری خانه مطبوعات؛

روابط عمومی راه و شهرسازی قزوین از خبرنگاران عذرخواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۹۱۲

درپی واکنش و انتقاد خبرنگاران نسبت به اتفاقات رخ داده در تور رسانه‌ای راه و شهرسازی استان که روز گذشته برگزار شد، خانه مطبوعات استان موضوع را پیگیری کرده و این اداره کل از اصحاب رسانه عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان قزوین، در برگزاری تور رسانه‌ای راه و شهرسازی استان قزوین که روز گذشته برای بازدید از پروژه‌های این نهاد به مناسبت دهه فجر برگزار شد، مسائلی پیش آمد که دلخوری و واکنش خبرنگاران را به همراه داشت.

خانه مطبوعات استان قزوین در راستای حفظ حقوق خبرنگاران و صیانت از آن‌ها این موضوع را از مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی پیگیری کرد.

مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی استان ضمن عذرخواهی از اتفاق رخ داده و تاخیر در پذیرایی از خبرنگاران، ماجرا را شرح داده و اعلام کرد که این اداره کل مقصر نبود.

هاشمی در این باره توضیح داد: قبل از برگزاری این تور، برای تدارکات برنامه و تهیه غذای خبرنگاران و مدیران در ساعت مشخص با مسئول رستوران هماهنگی صورت گرفته بود.

مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی استان درباره سرو غذای مدیران مقابل خبرنگاران اضافه کرد: ما اطلاعی نداشتیم که غذای مدیران را اول می‌دهند و خبرنگاران باید منتظر بمانند، اگر از این موضوع اطلاع داشتیم این اتفاق رخ نمی داد.

هاشمی تکریم خبرنگاران را از اولویت این اداره کل برشمرد و افزود: همان زمان مدیرکل راه و شهرسازی پیگیر شد و علت آماده نبودن غذای خبرنگاران، کوتاهی مسئول و عوامل اجرایی مجتمع و  مسئول بخش خصوصی بود.

این مسئول عنوان کرد: در همانجا از تمام خبرنگاران حاضر توسط بنده و مسئول رستوران عذر خواهی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: احترام به خبرنگاران برای ما دارای اهمیت و بر آن تاکید داریم و ضمن عذرخواهی مجدد به دلیل ناهماهنگی رخ داده اعلام می‌کنیم که حاضر به شنیدن نقدها هستیم.

روز گذشته نشست خبرنگاران با حضور علی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی، آل وردی، مدیر شعب بانک مسکن استان، حق لطفی مدیرکل راهداری و پایانه‌های حمل و نقل، شیخ الملوکی مدیرکل هواشناسی، شعبانیان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با تاکید بر حفظ کرامت و جایگاه خبرنگاران عنوان کرد: پیگیری حقوق معنوی و جایگاه خبرنگاران استان یکی از وظایف خانه مطبوعات بوده و خط قرمز ما است.

سید مصطفی جعفری ادامه داد: بارها شاهد این بودیم که خبرنگاران به عنوان بازوی دستگاه‌های اجرایی یاد شده‌اند؛ اما در عمل برخی مسئولین و مدیران برخورد مناسب و  پاسخگویی شفافی نداشته‌اند.

وی عنوان کرد: پاسخگویی و برخورد مناسب با اصحاب رسانه یکی از وظایف مدیران بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و لازم است مدیران استانی این موضوع را مدنظر داشته باشند.   

در حاشیه این نشست جمعی از خبرنگاران از پروژه‌های مسکن ملی و اقدام ملی در شهر جدید مهرگان بازدید داشته و در جریان پیشرفت فیزیکی این واحدها قرار گرفتند.

تاخیر در پذیرایی از خبرنگاران و اینکه مدیران میزبان زودتر پذیرایی شدند، باعث شد که اصحاب رسانه انتقاد کرده و این موضوع را به معنای زیر پا گذاشتن کرامت و جایگاه خبرنگاران  عنوان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز