خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

افزایش 100 درصدی صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی به صنایع آلاینده استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۸۷۹

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: صدور اخطاریه‌های زیست‌محیطی به صنایع آلاینده این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 100 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کامبیز خلیلی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های استان مرکزی، افزود: در این بازه زمانی 617 اخطاریه زیست‌محیطی به صنایع آلاینده استان صادر شده است. بیشترین اخطارهای صادر شده به صنایع آلاینده این استان در این مدت مربوط به شهرستان‌های اراک، ساوه، دلیجان و شازند بوده است.

وی به برخوردهای قانونی با واحدهایی که به اخطاریه‌های زیست‌محیطی پایبند نباشند اشاره کرده و ادامه داد: واحدهای آلاینده که نسبت به اخطاریه‌های زیست‌محیطی بی‌تفاوت باشند و اقدامی انجام ندهند، برای برخورد به دستگاه‌های قضایی معرفی می‌شوند.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: در بازه زمانی 2 هفته گذشته 32 واحد کوره‌پزی غیرمجاز ذوب ضایعات در شهرستان اراک پلمپ شدند که تمامی آنها فاقد سیستم کنترل آلودگی بودند.

خلیلی تصریح کرد: تمام صنایع برابر قانون مکلف هستند که هر 3 ماه یکبار خروجی آلاینده‌های خود را در بخش آب، خاک و هوا پایش کنند و در کنار آن اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی نیز از این واحدها پایش‌های مستمر انجام می‌دهد.

وی بیان داشت: تعداد واحدهای آلاینده شناسایی شده سال جاری این استان به 468 واحد رسیده که این صنایع مشمول دریافت پرداخت عوارض آلایندگی ماده 27 قانون مالیات بر ارزرش افزوده هستند و ضریب آنها بر حسب شدت آلایندگی از 0.5 تا 1.5 درصد متغیر است.

معاون محیط‌زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی به پایش‌های صورت گرفته از صنایع استان اشاره داشته و تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 2448 بازدید و پایش از صنایع این استان به همراه آزمایشگاه‌های معمتد صورت گرفته است.

خلیلی ابراز داشت: همچنین در این بازه زمانی 83 مورد نمونه‌برداری‌های خاص در راستای اجرای ماده 11، 13، 14 و 15 قانون حفاظت از خاک در استان مرکزی صورت گرفته که تعدادی از آنها منتج به اخطار شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز