خبرگزاری کار ایران

محکومیت شهرداری و ۲ شرکت آلاینده در بندر امام خمینی

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۵۸

رئیس دادگستری بندر امام خمینی از محکومیت شهرداری و ۲ شرکت پتروشیمی به جرم تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی و آلودگی محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از دادگستری استان، عزیزمراد حسین‌پور گفت: با گزارش اداره حفاظت محیط زیست بندر ماهشهر علیه پتروشیمی‌های فارابی و شیمی بافت و همچنین شهرداری بندرامام خمینی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست، پرونده در این خصوص تشکیل و متهمان با صدور قرار تعویق در صدور حکم، به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و تعطیلی کارخانه آسفالت فعلی و تاسیس کارخانه جدید به نحوی که مضر سلامت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست نباشد، ملزم شدند.

وی افزود: با تشکیل پرونده در دادسرا و پس از تکمیل تحقیقات و ارجاع پرونده به شعبه ۱۰۲ کیفری، قاضی باتوجه به تایید ضمنی موضوع و پذیرش این مسئله و درخواست اعطای مهلت برای تاسیس تصفیه‌خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت توسط متهمان و با عنایت به مستندات به مواد ۴۱ و ۴۲ و ۴۳ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، قرار تعویق مراقبتی صادر و متهمان را ملزم کرد که ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ صدور قرار، نسبت به ساخت تصفیه خانه پساب صنعتی و کارخانه آسفالت اقدام کنند، در غیر این‌صورت و انجام ندادن تعهدات، رای محکومیت صادر می‌شود.

حسین پور ادامه داد: سلامت عمومی مردم و حفظ محیط زیست از اولویت‌های دستگاه قضایی است و دادگستری بندر امام خمینی نیز نسبت به این موضوع با هیچ دستگاه و نهادی مماشات نخواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز