خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه کشور:

طلاق از چالش‌های بزرگی است که مرکز وکلا برای حل آن اقدام کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۷۲

فعالیت مشاورین خانواده مرکز وکلا در تمام کشور کلید می‌خورد/صلح و سازش اختلافات خانوادگی تا ۷۰ درصد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور گفت: با اقدامات مراکز مشاوره صلح و سازش تا ۷۰ درصد هم داشتیم که اتفاق بزرگی است؛ چرا که درحال حاضر در تهران هر دو ازدواج یک طلاق و در کلان شهرها، هر سه ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود که چالش بزرگی است، از این رو حوزه مشاورین خانواده جدی گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور، در ابتدای سفر یک روزه به استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسن عبدلیان‌پور در این دیدار با اشاره به فعالیت مرکز وکلا گفت: مرکز وکلا در تمام استان‌ها فعال است، مشاوره خانواده هم اخیرا به ما واگذار شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر در مجموع کشور فعال هستند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور ادامه داد: مراکز مشاورین خانواده بزودی در سراسر کشور فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: تربیت وکیل و کارشناس در تراز انقلاب اسلامی، رشد و توسعه حقوق عامه، سه وظیفه عمده‌ای است که توسط مرکز وکلا انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: باتوجه به حجم ورود زیاد پرونده به دادگاه‌ها و براساس دستورات رهبری درخصوص حفظ کیان خانواده، مشاورین خانواده فعال شده و سامانه مسیر به صورت پایلوت در سه استان آغاز به کار کرد که قزوین ازجمله آن‌ها است.

وی عنوان کرد: اگر زوجین درخواست طلاق یا سایر دعاوی حوزه خانواده را داشته باشند، ابتدا به مشاورین خانواده ارجاع داده می‌شوند و در پنج جلسه اجباری برای اصلاح ذات البین و صلح و سازش تلاش می‌شود و اگر نتیجه مثبت حاصل نشد به محاکم قضایی ارجاع داده می‌شوند.

۲۲۰۰ وکیل معاضدتی برای فعالیت در مسجد اعلام آمادگی کردند

وی اضافه کرد: در حوزه حقوق عامه هم اقدامات بزرگی صورت گرفته که طرح "با وکلا در مساجد" ازجمله آن‌ها است که خلاء طرح‌های قبلی را ندارد، این طرح به‌صورت مستمر هر یکشنبه در تمام کشور و حتی در روستاها اجرا می‌شود که یک بار هم در کلیساهای کشور اجرا شد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور ادامه داد: در این طرح وکلا درکنار مردم هستند و به برکت مسجدها، طرح ما به‌گونه‌ای پیش رفته که مسئولین هم با ما همراهی دارند و مشکلات مردم گره‌گشایی می‌شود.

این مسئول گفت: ۲۲۰۰ وکیل معاضدتی در یک سال و نیم اخیر در این طرح با ما همراه شده‌اند و فعالیت آن‌ها پیگیری می‌شود.

طرح زنگ حقوق در مدارس کشور اجرا می‌شود

وی ادامه داد: در حوادث پاییز سال گذشته متوجه شدیم بیشتر افرادی که نسبت به تخریب و خسارت به اموال عمومی دست می‌زنند ۱۵ تا ۱۷ ساله هستند که نشان می‌دهد در مدارس کار نشده، از این رو در مدارس طرح "زنگ حقوق" آغاز شده و با تدوین کتاب‌های درسی هم برای ورود مفاهیم حقوقی به کتاب‌ها رایزنی شده است.

برای پیگیری حقوقی قرآن سوزی در سوئد و دانمارک وکیل گرفتیم

عبدلیان‌پور بیان کرد: در حوزه فلسطین هم کار بزرگی کرده‌ایم، جامعه حقوقی کشور باید دغدغه داشته و حساسیت به خرج دهد، ما باید کنشگر باشیم، در همین راستا اجماع حقوقی بین مرکزهای وکلای جهان، برگزار شده و از تمام حقوق‌دانان جهان که دغدغه دارند دعوت شده است.

این مسئول اضافه کرد: حدود ۱۶۰ اندیشمند حقوقی دنیا در همایش اندیشه‌های حقوقی امام راحل حضور داشتند و امروز هم در قضیه فلسطین از همین وکلا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات بین‌المللی گفت: برای قرآن سوزی هم دو وکیل در سوئد و دانمارک گرفتیم و موضوع درحال پیگیری است و امیدواریم به نتایج مثبت برسد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور بیان کرد: برای جلوگیری از حوادثی مانند متروپل، ساختمان‌های پرتردد ناامین کشور را شناسایی کردیم و اطلاعات جمع‌آوری شده در اختیار مسئولین ذی‌ربط قرار گرفته تا از حوادثی مانند متروپل جلوگیری شود و بهانه‌ای برای عدم پرداختن به موضوع نداشته باشند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز