خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

میزان زندانیان غایب و متواری در قزوین 31 درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۹۶

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش 31 درصدی آمار زندانیان غایب و متواری استان در 10 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه تاکیدات رئیس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اقدامات موثری برای تحقق این موضوع در استان صورت گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین  ادامه داد: به قضات نیز تاکید شده در حد مقدور با صدور آرای متناسب، با لحاظ ارفاقات قانونی از صدور قرار‌ها و احکام منتهی به بازداشت و حبس خودداری کنند.

وی اضافه کرد: زندانیانی که دارای جرایم خشن نبوده و واجد شرایط هستند، از ارفاقاتی از قبیل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط و آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) بهره‌مند می‌شوند.

شعبانی عنوان کرد: متاسفانه برخی از این مددجویان پس از اخذ مرخصی و خروج از زندان متواری شده و از ادامه تحمل حبس خودداری می‌کنند که باید در اخذ تأمین و اعزام به مرخصی زندانیانی که سابقه غیبت دارند سخت‌گیری شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: به همین منظور دستگاه قضایی استان با همراهی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اقدامات موثری در رابطه با کنترل و پایش‌ الکترونیک، افزایش دوربین‌های نظارت شهری و سامانه کنترل تردد مراجعین را دستور کار قرار داده است و میزان این زندانیان در سال جاری به 682 نفر کاهش یافته است.

شعبانی بر استفاده از اهرم‌های قانونی برای دستگیری محکومان متواری و زندانیان غایب و استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی و همکاری نهاد‌های مرتبط برای شناسایی محل اسکان و اختفای محکومان متواری و زندانیان غایب تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز