خبرگزاری کار ایران

سرمایه‌گذاران اقتصادی در لرستان از ده سال معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۳۴۴

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت: سرمایه گذاران اقتصادی در استان از معافیت ده ساله ی مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الله صالحی روز شنبه سی ام دی ماه در جمع خبرنگاران با تأکید به شفافیت اقتصادی در کشور، اظهار کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی از مزایای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی است.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی مشمول قانون پایانه‌های فروشگاهی موظف به مراجعه به سامانه مؤدیان و ثبت‌نام هستند، افزود: اشخاص حقوقی مکلف به اجرای این قانون هستند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به وجود 14 میلیون دستگاه ابزار پرداخت در سال 1399 در کشور خاطرنشان کرد: این میزان دستگاه فرار مالیاتی را به‌دنبال داشت و ابزارهای پرداخت مانند دستگاه‌های کارتخوان و ابزارهای پذیرش اینترنتی باید به سامانۀ مؤدیان مالیات متصل شود.

صالحی به تقسیم‌بندی مالیات‌ها اشاره کرد و افزود : تمام افراد حقیقی و حقوقی که داخل کشور با فعالیت اقتصادی و خدماتی درآمد کسب می‌کنند، مشمول پرداخت مالیات هستند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان گفت : نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی بر اساس میزان درآمد از 15 درصد تا 25 درصد متغیر است و نرخ مالیات اشخاص حقوقی بدون در نظر گرفتن میزان درآمد نیز به‌صورت 25 درصد تعیین می‌شود.

صالحی عنوان کرد: اظهارنامۀ اشخاص حقیقی و حقوقی نوعی مالیات بر درآمد است و اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم هستند اطلاعات سود و زیان، درآمدها و هزینه‌ها را در پایان هر دورۀ مالی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.

وی با بیان اینکه معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری اقتصادی در لرستان 10ساله است، اضافه کرد: واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی که در مناطق محروم احداث می‌شود تا مدت زمان مشخصی از معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با تصریح به اینکه اگر مؤدی مالیات خود را در زمان مناسب پرداخت نکند مشمول جرایم مالیاتی می‌شود، گفت: مؤدیان مالیاتی نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز