خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی:

بازتشکیل ستاد ساماندهی و پشتیبانی به حل مشکلات کشاورزان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۸۰۰

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازتشکیل ستاد ساماندهی و پشتیبانی می‌تواند به حل مشکلات کشاورزان کمک کند. همچنین این ستاد با ساماندهی موارد زیرمجموعه می‌تواند به پیشبرد اهداف کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کشاورز در جلسه شورای هماهنگی ترویج کشاورزی که در سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی برگزار شد، افزود: 95 درصد مشکلات و مسائل بخش کشاورزی جمع‌آوری و راهکارهای کارشناسی شده جهت رفع این مشکلات ارائه شده است.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی امکانات و زیرساخت‌های مناسبی دارد که از این ظرفیت نیز باید با بهره‌مندی از برون‌سپاری طبق چارچوب قانون استفاده شود. در خصوص یکپارچگی سامانه‌ها نیز تنها به اعتبارات ملی بسنده نشده است و از طریق اجرای طرح‌های دیگر نیز موضوع پیگیری می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی و ساماندهی مراکز وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در کنار اعتبارات ملی از طرح‌هایی همانند مولدسازی و تشکیل کمیته اعتبار، تقویت زیرساخت و بهینه‌سازی مراکز نیز برای یکپارچگی سامانه‌ها استفاده شده است و در دست پیگیری قرار دارد.

کشاورز به موضوع استفاده از اعتبارات سرمایه‌های اجتماعی نیز اشاره داشته و تصریح کرد: استفاده از اعتبارات سرمایه‌های اجتماعی که مربوط به شرکت نفت است در دست پیگیری قرار دارد و امید است بتوان از این اعتبارات نیز در این راستا بهره‌برداری شود.

وی به فرایند واگذاری خودرو به استان مرکزی و چگونگی این واگذاری‌ها اشاره کرده و بیان داشت: در سال‌های اخیر 12 خودرو از محل اعتبار جهاد کشاورزی به این استان واگذار شده است. توزیع خودروها بر اساس عملکرد و نیاز یک استان انجام می‌پذیرد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکی از اقدامات مهم این سازمان ترویج و آموزش است که در این خصوص تا حدودی با کمبود تعداد کارشناس مواجه هستیم. برای حل مسئله کمبود کارشناس نیاز است از راهکار واگذاری به بخش خصوصی استفاده شود تا ترویج در سطح گسترده‌تری انجام شود.

علی صفری افزود: زمانی که با کشاورزان در خصوص کمبودها و نیازها صحبت می‌شود، مواردی همچون تراکتور، کود بیشتر و کمباین را مورد درخواست خود قرار می‌دهند و هیچ یک از این کشاورزان خواستار آموزش نیستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در صورت برگزاری دوره‌های آموزشی در تعداد بیشتر و نتیجه‌بخش بودن آموزش‌ها، کشاورزان آموزش را یکی از نیازهای اصلی خود خواهند دانست و برای اجرای فرایندهای آموزشی پیش‌قدم خواهند شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی به کشت قراردادی انتقاد کرده و اظهار داشت: در خصوص کشت قراردادی باید تجدید نظر شود، چرا که با این طرح‌ها تنها نیروی کارشناس ترویج هدر می‌رود و نتیجه قابل توجهی نیز در پی ندارد.

صفری تصریح کرد: با وجود تمامی محدودیت‌ها اقدامات بسیار مناسبی در استان مرکزی انجام شده است. با اینکه این استان رتبه 17 زیرساخت‌های کشاورزی را دارد، اما در بخش عملکرد همیشه جزء 10 استان برتر کشور بوده است. در سال جاری نیز برای نخستین بار در کشور رتبه پنجم از نظر امتیازی به این استان تعلق گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز