خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری:

واحدهای صنعتی قزوین از نظر مواجهه با مخاطرات بررسی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۷۱۰

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: به منظور شناسایی و سازماندهی شرکت‌های دولتی و خصوصی در مواجهه با مخاطرات، تیمی متشکل از مدیریت بحران و شهرک‌های صنعتی از واحدهای صنعتی بازدید کرده و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محمدرضا علیمی صبح امروز در جلسه مدیریت بحران از برنامه‌ریزی در زمینه سازماندهی، آموزش و اجرای رزمایش‌های عملیاتی به منظور توانمندسازی، مهارت‌افزایی و ایجاد آمادگی تیم‌های واکنش سریع مردمی جهت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در مدیریت بحران خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین عنوان کرد: در قانون مدیریت بحران کشور مصوب سال 1398 در خصوص آمادگی، پیشگیری و پیش‌بینی به عنوان یکی از برنامه‌ها، سیاست‌ها و اهداف کلان مدیریت بحران تصریح کرده است.

 وی افزود: موضوع ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت‌های مردمی در حوزه مدیریت بحران در ماده 9 قانون مدیریت بحران کشور مورد تاکید بوده که باید در زمینه اجرایی شدن آن اقدام شود.

این مسئول بیان کرد: شناسایی و ساماندهی ظرفیت‌های موجود مردمی در بخش خصوصی در مواقع بحرانی (سمن‌ها، شرکت‌ها، گروه‌های جهادی و هیات‌های ورزشی) از گام‌های نخست اجرایی  برنامه‌های مردمی سازی  و طرح سلام (رسا) است که از ماه‌های گذشته در دستور کار مدیریت بحران استان  قرار گرفته و هماهنگی‌ها، بازدیدها و برنامه‌ها و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی تصریح کرد: طرح سلام (رسا) از برنامه‌های ابلاغی سازمان مدیریت بحران کشور به منظور شناسایی و سازماندهی شرکت‌های دولتی و خصوصی در مواجهه با مخاطرات است و در این زمینه تیمی متشکل از مدیریت بحران و شرکت شهرک‌های صنعتی از تعدادی از شرکت‌ها از جمله کاسپین 2 و 1، آراسنج بوئین زهرا و حیدریه تاکستان بازدید کرده‌اند.

علیمی با بیان اینکه این بازدیدها در تمامی شهرک‌های صنعتی مستقر در استان تا پایان سال جاری اجرا خواهد شد، افزود: کمیته‌های هماهنگی مردمی در سه بخش گروه‌های جهادی و سمن‌ها، شرکت‌های صنعتی  و هیات‌های ورزشی و ورزشکاران تشکیل شده است و برنامه ریزی لازم جهت ارائه آموزش‌های لازم به تیم‌های واکنش سریع در حوزه‌های مختلف و همچنین در تمامی شهرستان‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز