خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان نظرآباد:

آگاهی بخشی مردم از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان کشاورزان و عشایر باید با جدیت دنبال شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۹۵۶

فرماندار شهرستان نظرآباد در نشست با سرپرست صندوق بیمه اجتماعی روستائیان کشاورزان و عشایر استان گفت: جهت رفع دغدغه مردم برای آینده، نسبت به تحقق اهداف دولت و صندوق، باید اهتمام ویژه داشت.

به گزارش ایلنا از البرز، نشست حسین بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد با فواد محمدی سرپرست صندوق استان با حضور معاون برنامه ریزی و بودجه فرمانداری و بخشداران بخش مرکزی و تنکمان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این نشست بغدادی فرماندار شهرستان نظرآباد با اشاره به الزام آگاهی بخشی خدمات دولت به مردم گفت: خدمات دولت متعلق به مردم می باشد و مردم باید نسبت به خدماتی که دولت ارائه می دهد آگاهی کامل داشته باشند.

بغدادی تاکید کرد: جامعه هدف باید نسبت به نقش دولت در پرداخت 70 درصد حق بیمه و سایر خدمات و مزایا در این صندوق هوشیار شوند و از این خدمات بهره ببرند.

فرماندر شهرستان نظرآباد تصریح کرد: با توجه به اختیاری بودن عضویت در صندوق، لازمه ارائه خدمات به مردم ارتباط مستمر با دستگاه های اجرایی مرتبط، شرکت در جلسات و گردهمایی های مرتبط،  برپایی میز خدمت در مناطق جامعه هدف و همچنین استفاده از تمام ظرفیت ها و فرصت های اطلاع رسانی است.

محمدی سرپرست صندوق استان نیز با اشاره به اصل 29 قانون اساسی گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر بر مبنای اصل 29 قانون اساسی که بهره مندی از بیمه اجتماعی را حق همگانی تمامی آحاد جامعه می داند و براساس مصوبه هیئت وزیران تشکیل شده است.

محمدی بیان داشت: رسالت صندوق ارائه خدمات بیمه اجتماعی به جامعه هدف در راستای حفظ کرامت افراد در زمان ناتوانی،پیری و یا فوت سرپرست خانواده است.

وی افزود: در ابتدای تأسیس صندوق فقط روستائیان و عشایر می توانستند از خدمات صندوق استفاده کنند که با گذشت زمان اقشار دیگری از جمله ساکنان شهرهای زیربیست هزار نفر جمعیت، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی و حوزه مشاغل خانگی و مشاغل فصلی، کشاورزان غیرساکن در روستاها، زنبورداران، قالی بافان و غیره  نیز به زمره جامعه هدف صندوق اضافه شدند.

سرپرست صندوق استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با حمایت مجموعه وزارت کشور در شهرستان نظرآباد بتوانیم ضریب پوشش صندوق در این شهرستان را تعمیم دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز