خبرگزاری کار ایران

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری قزوین خبر داد؛

آغاز اجرای بزرگترین طرح زیست‌ محیطی استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۱۸

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: طرح فاز ۲ لندفیل پسماند قزوین با حجم ۵۸۰ هزار مترمکعب بزرگترین طرح زیست‌ محیطی استان قزوین محسوب می‌شود که عملیات اجرایی آن کلید خورده است.

به گزارش ایلنا، مهدی امینی گفت: یک و نیم میلیون تن زباله در فاز یک لندفیل پسماند دفن شده که با توجه به اتمام ظرفیت موجود، فاز دوم لندفیل پسماند با اعتباری معادل یک‌هزار میلیارد ریال در استان قزوین آغاز شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تصریح کرد: این طرح شامل چندین فاز مختلف مانند عملیات خاکی، زهکشی و لوله‌گذاری و خرید لایه‌های محافظ و نصب آن است که بهره‌برداری از این فاز یک سال به طول می‌انجامد.

امینی اضافه کرد: راه‌اندازی یکی از لاگون‌های (حوضچه‌های جمع آوری فاضلاب) استخرهای شیرابه نیز با اعتباری حدود ۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۹۰ هزار متر مکعبی نیز آغاز شده است.

این مسئول با بیان فعالیت‌هایی که در مجتمع دفن زباله «پاکسار» قزوین صورت می‌گیرد، تشریح کرد: مدیریت شیرابه‌ها در مجتمع دفن زباله «پاکسار» قزوین به صورت بازچرخش زباله و تبخیری انجام می‌شود که روزانه بیش از ۳۵ مترمکعب در استخرهای تبخیری شیرابه تولید شده و به لاگون‌های مخصوص تخلیه منتقل می‌شود که همین فرآیند ۷۰ درصد وزن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

امینی یادآورشد: روزانه ۲۷۰ تن زباله از شهر قزوین جمع‌آوری می‌شود که در ۹ ماهه امسال ۷۳ هزار تن زباله توسط پیمانکاران سازمان پسماند حمل و دفع شده است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین با اشاره به اینکه مسئولیت پردازش و دفع زباله استان قزوین به عهده شهرداری است، گفت: در مجتمع پاکسار تا به امروز بیش از ۲۰۰ هزار تن زباله پذیرش شده و نزدیک به ۹۰ درصد زباله استان به این مجتمع منتقل می‌شود.

به گفته امینی، در قزوین حدود ۴۰ دستگاه اجرایی وظیفه جمع‌آوری زباله را برعهده دارند و برای تفکیک از مبدا نیز ۱۳ دستگاه فعال هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ادعا می‌کنیم که استان قزوین در سطح کشور جزء محدود شهرهایی است که حتی یک کیلوگرم دفع غیر بهداشتی زباله ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز