خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری شهرستان البرز:

مسئولان نباید به سودجویان در پروژه‌های ساختمانی اجازه تخلف بدهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۶۴۴

رئیس دادگستری شهرستان البرز گفت: نظارت بر پروژه‌های ساختمانی موضوع مهمی است که عدم توجه به آن تضییع حقوق عامه را در پی دارد و دستگاه‌های متولی در این حوزه نباید اجازه بروز تخلف به سودجویان را بدهند.

به گزارش ایلنا، ابراهیم احمدی گودینی در در جلسه نظارت بر دفاتر نظام مهندسی شهرستان البرز گفت: نظارت بر پروژه‌های ساختمانی موضوع مهمی است و افرادی که در این حوزه مسئولیت و تکلیفی بر عهده دارند باید قبل از بروز تخلف، با اقدامات قاطع پیشگیرانه مانع بروز تخلف شوند.

رئیس دادگستری شهرستان البرز ادامه داد: بعد از ساخت و ساز غیر مجاز در صورت تخریب، منابع کشور از بین رفته و در صورت جریمه هم علاوه بر تضییع حقوق عامه هزینه‌های زیادی به مالکان تحمیل خواهد شد.

الگوی شهرسازی باید مطابق با فرهنگ جامعه باشد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز نیز در ادامه اظهار کرد: الگوی شهرسازی باید مطابق با فرهنگ جامعه باشد و نگرانی‌های شهروندان در خصوص عدم رعایت حریم خصوصی آنان برطرف شود.

محمد تقی‌زاده افزود:  با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و گزارشات واصله برخی از دفاتر مهندسی در یک دفتر تجمیع شده یا برخی از آنان از مهر سایرین استفاده می‌کنند که این موضوع به هیچ وجه قابل اغماض نبوده و دستگاه‌های متولی باید نظارت کافی بر فعالیت و عملکرد دفاتر داشته باشند.

وی بیان کرد: رعایت مقررات ملی ساختمان توسط نظام مهندسی و انجام تکالیف قانونی توسط شهرداری صورت می‌گیرد و ساخت و سازهای شهری باید مطابق با ضوابط و مقررات باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز  با بیان اینکه باید از حریم خصوصی افراد و تجاوز به حقوق مردم صیانت کرد، گفت: هرگونه اغماض و عدم رعایت و مقررات توسط نهادهای مسئول قابل چشم پوشی نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز