خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

ورود پساب به اراضی کشاورزی قزوین یکی از آلودگی‌های رایج خاک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۵۸۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: متاسفانه یکی از آلودگی‌های رایج، ورود پساب صنعتی و شهری به اراضی کشاورزی است که باید با اقدامات انجام شده مانع از گسترش این نوع آلودگی در اراضی کشاورزی شد.

به گزارش ایلنا، در مراسمی با حضور معاون دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و مسئولین استانی، دفتر امور خاک در مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین راه‌اندازی شد.

محمدحسین عطایی در این مراسم گفت: لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی خاک انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین  عنوان کرد: داشتن اطلاعات پایه و دقیق از خاک می‌تواند شرایط خوبی را برای توسعه بخش کشاورزی فراهم کند.

این مسئول ادامه داد: ایجاد و راه‌اندازی دفتر خاک در مدیریت آب و خاک نشان می‌دهد که صیانت از این ماده ارزشمند ضروری است.

این مسئول بیان کرد: اوضاع و احوال آب و مسائل مربوط به منابع آبی به گونه‌ای بوده که توجه ما از خاک دور شده است؛ چرا که اصلاح و تصفیه آب آسانتر از اصلاح خاک است، لذا حفاظت از خاک باید در اولویت طرح‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کوتاه مدت باید شمایی از آلودگی خاک را داشته باشیم‌ و با توجه به داده‌ها، اقدامات لازم برای جلوگیری از آلودگی خاک انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز