خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی سپاه:

تمام جنایات آمریکا علیه ایران دسته بندی شده و درحال پیگیری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۳۴۲

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تمام جنایات آمریکا علیه جمهوری اسلامی را دسته بندی کرده و یک‌ به یک درحال پیگیری هستیم، به هرحال در این دهه‌های گذشته ایالات متحده آمریکا تمام قواعد و مقررات بین‌المللی مثل حقوق بشر، کنوانسیون‌ها و منشورها را زیر پا گذاشته است.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی با حضور معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات سپاه صاحب الامر (عج) استان برگزار شد.

سهراب‌علی شمخانی در این نشست گفت: پرونده ترور شهید سردار قاسم سلیمانی یک دادخواست کیفری علیه ترامپ و پمپئو از سران دولت آمریکا است و قوه قضاییه با دستور ویژه درحال پیگیری این پرونده کیفری بوده و فرآیند آن درحال انجام است.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اقرار کردن ترامپ به ترور شهید سلیمانی نیاز به مدرک و سند ندارد، اما اگر بخواهیم دادگاهی مثل منافقین تشکیل دهیم باید تمام فرآیند آن را سپری کنیم و اگر لازم شد وکیل تسخیری نیز بکار بگیریم.

وی ادامه داد: امروز مردم پای شکایت از آمریکا ایستاده‌اند و با مراجعه به محاکم حقوقی در تهران معتقدند که آمریکا سردار شهید سلیمانی قهرمان ملی آن‌ها را گرفته و موجب تأملات روحی شده است.

شمخانی‌ با بیان اینکه در دولت قبل برای پرونده قاسم سلیمانی کم کاری صورت گرفت، ادامه داد: در دولت قبل اعلام کردیم که طرح دعوا کنیم در همین شورای امنیت، مثلاً ۷۳ هزار دلار برآورد هزینه شد که برای طرح دعوا علیه رژیم صهیونیستی اقدام کنیم اما توجه نشد.

معاون حقوقی و امور مجلس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ما باید در شورای امنیت طرح دعوی می‌کردیم، تازه اگر هم از سوی شورا این طرح رد می‌شد، لااقل الان درخواست ما ثبت شده بود و به نحوی دیگر قابل پیگیری بود.

شمخانی‌ با بیان اینکه به زودی ترامپ و پمپئو از سران دولت آمریکا به سزای عمل خودشان می‌رسند، خاطرنشان کرد: دیگر آبرویی برای استکبار نمانده است، امروز مردم دنیا هیات منصفه جنایات استکبار شده‌اند و مقابل این رفتارها معترض هستند.

وی در ادامه به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی پرداخت و در نهایت از سوی بسیج حقوقدانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قطعنامه‌ای علیه ترور سلیمانی قرائت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز