خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

تاسیس تعاونی‌های بزرگ مقیاس هدف اول تعاون در قزوین است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۰۱۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حوزه تاسیس تعاونی‌ها، هدف اول تاسیس تعاونی‌های بزرگ مقیاس است که می‌توانند پروژه‌های ویژه انجام دهند، در این راستا یک تعاونی تاسیس شده و 2 مورد هم در شرف تاسیس قرار دارد.

به گزارش ایلنا، عین الله کشاورز ترک گفت: در استان حدود یک‌ هزار تعاونی فعال و حدود سه هزار تعاونی راکد و غیرفعال داریم که تعداد زیادی از آن‌ها تعاونی مسکن هستند که وظیفه ساخت و تحویل مسکن به مردم را دارند، اما بسیاری از این تعاونی‌ها انحلال خود را اعلام نکرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ادامه داد: تعداد ۱۴۵ تعاونی در شهر مهرگان داریم که ۳۲ تعاونی سند خود را تحویل گرفته‌اند، شورای تامین مسکن هم مصوبه‌ای تصویب کرده تا تعاونی‌های مسکن مهرگان بتوانند سند خود را اخذ کنند.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی هیات مدیره‌ها علاقه‌ای به دریافت اسناد ندارند، همشهریان می‌توانند به اداره تعاون و شهرداری محمدیه مراجعه داشته باشند و وضعیت دریافت این اسناد را پیگیری کنند تا از مزیت‌ها بهره‌مند شوند.

این مسئول بیان کرد: در مجموع ۳۰ تعاونی در حوزه‌های تولیدی و اشتغال داریم که حدود یک‌هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

وی اضافه کرد: بحث تعاون در حوزه اقتصادی و اقتصاد مردمی یکی از رویکرد‌های اصلی در اقتصاد است، ما ایده‌هایی را مطرح می‌کنیم، اما انتظارات برآورده نمی‌شود مگر اینکه شهروندان همکاری بیشتری داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین عنوان کرد: تعاونی‌های مسکن اقبال بیشتری از سوی مردم را شاهد بوده‌اند اما متاسفانه تعاونی‌های تولیدی این رویکرد را نداشتند.

وی ادامه داد: نوع ساختار تعاونی‌های بزرگ مقیاس متفاوت است و امکان سرمایه‌گذاری بیشتری را دارد، نظارت بر این تعاونی‌ها هم قوی‌تر است و با افزایش تعداد تعاونی‌ها نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعداد تعاونی‌های غیر فعال بدون در نظر گرفتن تعاونی‌های مسکن بسیار کم است و بیشتر مشکل هیات مدیره‌ای دارند و تعاونی‌هایی که این فضا را داشتند احیا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز