خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی قزوین خبر داد؛

پایان مرمت رواق ضلع شمال‌شرقی مسجد جامع قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۹۶۵

معاون میراث‌فرهنگی قزوین از پایان پروژه مرمت رواق ضلع شمال‌شرقی مسجد جامع عتیق معروف به حجره ابوترابی خبر داد.

به گزارش ایلنا، احسان نورانی با اعلام این خبر گفت: این پروژه از سال گذشته تحت نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل آغاز شد و با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به قزوین به‌اجرا درآمد.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین با اشاره به اقدام‌های مرمتی این پروژه افزود: برداشت کل الحاقات، اجرای بدنه‌سازی کل حجره، طراحی و اجرای سیستم الکتریکی و مکانیکی و مرمت تزئینات داخلی و خارجی حجره شامل بندکشی، شیشه‌اندازی، رنگ‌آمیزی و… از جمله اقدام‌هایی است که در این پروژه انجام شده‌ است.

وی تصریح کرد: این مسجد از جمله بناهای شاخص تاریخی قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و در سالیان گذشته به‌منظور حفاظت و نگهداری از این اثر ارزشمند بخش‌های مختلف آن مرمت شده و مرمت سایر بخش‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

مسجد جامع عتیق قزوین یکی از کهن‌ترین مساجد چهارایوانی کشور است که آثار معماری ادوار تاریخی را به‌نمایش می‌گذارد. قدیمی‌ترین قسمت موجود به سال ۱۹۲ به‌دستور هارون‌الرشید بنا شده و در عصر سلجوقی، ‌صفوی و قاجار الحاقاتی در آن صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز