خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

412 اثر به شانزدهمین جشنواره تجسمی فجر استان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۱۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان، 412 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش ایلنا، اعظم روانشاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراخوان شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اواخر آبان ماه اعلام شد و تاکنون مورد استقبال بیش از 100 هنرمند از استان لرستان قرار گرفته است.

وی افزود: این جشنواره با رویکرد هنر نوآور، خلاق، وحدت‌بخش و امیدآفرین در بخش رقابتی و ذیل ۱۲ رشته هنری منتشر شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: رشته‌های این فراخوان شامل تصویرسازی، طراحی و نقاشی، طراحی گرافیک (پوستر)، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث، نقاشیخط)، نگارگری (نقاشی ایرانی، گل و مرغ، تذهیب، تشعیر)، کارتون و کاریکاتور (موضوعی و چهره)، مجسمه‌سازی، سرامیک و آبگینه هنری و رسانه‌های هنری جدید، و بخش طراحی فرهنگ محور و بخش علمی دانش هنرهای تجسمی است.

وی با بیان اینکه بیشترین آثار ارسالی مربوط به شرکت‌کنندگان رشته نقاشی و گرافیک است، بیان کرد: به لحاظ میزان مشارکت هنرمندان نسبت به سال گذشته تعداد آثار رسیده از رشد بیش از 2 برابری برخوردار بوده است.

روانشاد از پایان مراحل انتخاب آثار هنرمندان متقاضی حضور در فجر شانزدهم خبر داد و گفت: جلسات انتخاب و داوری آثار هنری با حضور دبیر و داوران هر بخش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزا که در گزینش اول بخشی از آثار انتخاب و برای مرحله پایانی به دبیرخانه بین‌المللی جشنواره برای بررسی نهایی ارسال می‌شود و پس از انتخاب آثار برتر نمایشگاهی از آثار به نمایش گذاشته خواهد شد وجوایزی به منتخبین اهدا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز