خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل:

داشتن کلید خودکفایی و قطع وابستگی لازمه دستیابی به امنیت غذایی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۶۹۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: داشتن کلید خودکفایی و قطع وابستگی لازمه دستیابی به امنیت غذایی است.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری که در جلسه قرارگاه امنیت غذایی افزود: راهکارهای دستیابی به امنیت غذایی اصلاح الگوی کشت، خرید تضمینی محصولات راهبردی، اجرای کشت قراردادی، طرح جهش تولید دیمزارها، دانش‌بنیان‌سازی کشاورزی، رفع تداخلات و یکپارچه سازی برای صدور اسناد اراضی کشاورزی است . اگر به دنبال امنیت غذایی هستیم می بایست تمامی سعی و اهتمام خود را به محصولات کشاورزی ارگانیک معطوف کنیم و سلامت جسمی مصرف کنندگان را نیز یکی از راهکارهای دستیابی به امنیت غذایی بدانیم. 

وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مسائل مهم در جوامع امروزی است، افزود: امنیت غذایی به معنای تضمین دسترسی همه افراد به غذاهای سالم، با کیفیت و قابل اطمینان است.

 فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به قابلیت ها و توانمندی های استان به عنوان قطب کشاورزی کشور افزود: سطح زیر کشت اراضی کشاورزی اردبیل 780 هزار هکتار می باشد که از این میزان 225 هزار به صورت آبی ، 515 هزار هکتار به صورت دیم و 40 هزار هکتار را نیز باغات به خود اختصاص می دهند. 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: سالانه در استان اردبیل 3 میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات زراعی و  400 هزار تن انواع محصولات باغی تولید می شود. 

وی ادامه داد: تعداد دامهای سبک و سنگین در استان 2 میلیون و500 هزار راس می باشد که سالانه 245 هزار تن شیر خام و  ، 28 هزار تن گوشت قرمزو 50 هزار تن گوشت سفید تولید می شود و تعداد 700 واحد دامداری صنعتی در این استان فعال است.  

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان در ادامه سخنان خود افزود: در حال حاضر در استان 534  واحد مرغداری فعال هستند که 12 میلیون قطعه ظرفیت دارند و سالانه بیش از 120 میلیون جوجه یکروزه و همچنین ۶ هزار و 500 تن تخم مرغ خوراکی در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود . مجموع کل تولیدات دام این استان 337 هزار تن می باشد که همین ویژگی ، این استان رابه  قطب کشاورزی و دامپروری کشور تبدیل کرده است. 

این مقام مسئول در خصوص وضعیت شیلات در استان نیز افزود: در حال حاضر تعداد 500 واحد استخر پرورش ماهی در استان فعال هستند که سالانه۱۱ هزار و 500 تن تولید دارند.

وی ادامه داد : سالانه بیش از 4میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی و آبزی در این استان تولید می شود.

در ادامه حمید اورعی مشاوروزیر جهاد کشاورزی گفت:بعد از حذف ارزترجیجی قرارگاه امنیت غذایی نقش کلیدی و اساسی در سطح کشور به منظور خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک  و اساسی دارد و بررسی ها و مقایسه عملکرد استانهای کشور نشان می دهد که استان اردبیل در تحقق اهداف قرارگاه امنیت غذایی بسیار موفق و کارآمد عمل کرده است. 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: یکی از وظایف کلیدی و اساسی قرارگاه امنیت غذایی اندیشه ورزی و همفکری است، موتور پیش ران امنیت غذایی روحیه جهادی مسئولین  ودست اندرکاران تولید است می بایست رویکرد ما استفاده از همفکری و استفاده از نقطه نظرات تمامی همکاران در تحقق اهداف تامین امنیت غذایی باشد.

انتهای پیام/
نسرین آذرکیش
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز