خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست رشت خبر داد؛

کشف و ضبط هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در سنگر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۵۴۹

رئیس اداره حفاظ محیط زیست شهرستان رشت گفت: هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه که به صورت غیرقانونی از رودخانه سپیدرود برداشت شده بود، کشف و ضبط شد.

به گزارش‌ ایلنا از رشت، محمدتقی تقی زاده با اعلام خبر ضبط ۵۰۰ تن شن و ماسه غیرمجاز در رشت گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رشت در برخورد با متخلفان غیر مجاز برداشت شن و ماسه رودخانه سپیدرود موفق به کشف ۱۵۰۰ تن شن و ماسه  شدند. در جریان این بازرسی ادوات همراه این متخلفین توقیف وپس از صورتجلسه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

تقی زاده  با بیان اینکه یگان حفاظت  این شهرستان از ابتدای سال جاری به منظور جلوگیری و برخورد با متخلفین برداشت غیر مجاز شن و ماسه با جدیت در حوضه آبریز رودخانه سپیدرود حضور دارد افزود: حاصل تلاش های مستمر آنها در پایش بیش از چهل کیلومتر بستر و حریم رودخانه، منجر به توقیف پانزده دستگاه نیسان کمپرسی، ۵ دستگاه تراکتور، ۱۹ دستگاه کامیون کمپرسی، توقف عملیات ۴ واحد گارگاه تولید شن و ماسه و در مجموع نزدیک به هزار و پانصد تن مخلوط رودخانه ای از متخلفین شد.

تقی زاده گفت: با توجه به وسعت زیاد بستر رودخانه و گشت های مداوم یگان حفاظت شهرستان متأسفانه همچنان رودخانه سپیدرود مورد هجوم سودجویان برداشت غیر مجاز شن و ماسه بوده که نیازمند تشکیل کارگروه صیانت از انفال و عزم جدی دستگاه‌های متولی جهت پایش این مناطق و حریم آن در این حوضه است.

به همین منظور، برای تسریع در امر رسیدگی و بازدارندگی احکام صادره، جلسه های مستمر و موثر با رئیس دادگستری سنگر، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب سنگر ، رئیس دادگاه شعبه تخصصی محیط زیست، فرمانده انتظامی بخش سنگر و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بحرانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز