خبرگزاری کار ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد؛

تعطیلی و پلمب ۸ مرکز پزشکی و غیر پزشکی متخلف و مداخله گر در امور درمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۷۵

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از شناسایی، تعطیلی و پلمب 8 مرکز متخلف و غیر مجاز مداخله‌گر در امور درمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، منوچهر کمالی با اشاره به اهمیت صیانت از سلامت جامعه افزود: امور پزشکی و دارویی یکی از مهمترین نیازهاست و اشتغال به این امور علاوه بر تحصیلات آکادمیک، تابع مقررات، قوانین و دستورالعمل هاست. لذا دانش آموختگان این رشته‌ها علاوه‌بر داشتن شرایط مقرر در قانون و داشتن صلاحیت لازم باید اقدام به اخذ پروانه رسمی اشتغال در زمینه‌های تحصیلی و تخصصی خود باشند در غیر اینصورت اشتغال آنها در این امور غیرقانونی است.

وی افزود: مطابق ماده ۳ اصلاحی قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی، مواد خوردنی و آشامیدنی مصوب ۱۳۳۴ و اصلاحی ۱۳۷۹ آن، هر دو مبحث اشتغال و تاسیس مرکز پزشکی بدون پروانه، جرایم پزشکی بوده و پیگرد قانونی دارد. طبیعتاً اگر فرد یا افرادی  شخصی بدون تشخیص، تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام به تاسیس مرکز پزشکی یا یکی از امور پزشکی اشتغال ورزد و یا اشخاص بدون پروانه در امور پزشکی را استخدام نماید،مرتکب تخلف شده است.

کمالی تصریح کرد: به منظور صیانت از سلامت مردم و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد صلاحیت در حوزه درمان، طی بازدیدهای مستمر و با همکاری نظام پزشکی  استان، سازمان‌های نظارتی، دادستانی، اماکن و اداره تعزیرات مجموعاً 8 مرکز غیر مجاز ارائه خدمات زیبایی و لیزر، تبدیل مطب عمومی به موسسه درمانی بدون اخذ مجوز مربوطه، مطب متخلف که  فاقد مجوز  بودند را شناسایی، پلمب و پرونده آنها به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود شهروندان گرامی از مراکز دارای مجوزهای قانونی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند و از مراجعه به افراد یا مراکز فاقد مجوز خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز