خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

آموزش مهارت‌های کاربردی برای سوادآموزان زمینه اشتغال آنان را فراهم می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۲۵۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به سوادآموزان تاکید کرد: آموزش مهارت‌های کاربردی زمینه اشتغال سوادآموزان را فراهم خواهد کرد که این امر خود به نوعی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، نشست هم‌اندیشی معاونان سوادآموزی قطب یک کشور با حضور معاونین شش استان در قزوین برگزار شد.

نقی سیاهکالی مرادی در این نشست با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی شهر کرمان گفت: دشمن حتی از زائران سردار سلیمانی نیز هراس دارد و از آنان جز این رفتارهای وحشیانه انتظار نمی‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: همچنین شهادت ۲۳ دانش‌آموز و یک دانشجو معلم حادثه تروریستی را به جامعه بزرگ تعلیم و تربیت کشور تسلیت می‌گوییم.

وی در ادامه با اشاره به رویکردهای جدید سازمان سوادآموزی این رویکردها را قابل دفاع دانست و گفت: در رویکرد جدید باید مهارت‌های حل مسئله، زندگی، تصمیم‌گیری و مقابله با سختی‌ها و مرارت‌های زندگی در کنار سواد خواندن و نوشتن آموزش داده شود و این مهارت‌ها پررنگ‌تر دیده شود.

این مسئول تصریح کرد: در حوزه زیستی و بهداشت فردی آموزش مهارت‌های زیستی از دیگر ملزومات آموزش‌های سوادآموزی است و تمام این آموزش‌ها به بهتر شدن کیفیت زندگی اجتماعی کمک خواهد کرد و هدف ما تربیت شهروندانی سالم، خوب و خیرخواه است.

سیاهکالی مرادی با تاکید بر اهمیت جلسات قطبی اظهار کرد: این جلسات بهترین فرصت برای یادگیری و یاددهی و استفاده از تجربیات سایر استان‌ها است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز