خبرگزاری کار ایران

احداث یک واحد مرغداری 880 هزار قطعه‌ای در زاهدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۴۲۰

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان از احداث یک واحد مرغداری 880 هزار قطعه ای در زاهدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی عرب در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان امسال به عنوان پارک نمونه کشوری معرفی شده و می تواند به عنوان موتور محرک عمل کند‌.

وی افزود: پارک علم و فناوری در بین جوانان مستعد استان تحرک علمی ایجاد کرده و به عنوان یک رسالت برای تحقق این امر در حوزه علم سرمایه‌گذاری می‌کند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای جمعیت جوان و ضریب هوشی بالایی است که باید با استفاده از این ظرفیت هر روز به یک نوآوری، خلاقیت و تولید جدید در استان برسیم.

وی اظهار کرد: این صندوق از سال ۹۸ در استان آغاز به کار کرد و تامین مالی پروژه های واحدهای فناور و دانش بنیان پارک و علم فناوری استان را در دستور کار دارد.

عرب اظهار کرد: ما عاملیت بسیاری از دستگاه ها را داریم. تا پیش از این منابع مان محدود بود اما خوشبختانه حد اعتباری مان 12 برابر سرمایه مان شده است. همچنین صندوق پژوهش و فناوری در بحث فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان در استان حمایت‌های ویژه‌ای را انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری حلقه بین دانشگاه و صنعت است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه، حمایت از ایده‌ها و شرکت های دانش بنیان، ارائه تسهیلات کم بهره از برنامه‌های پیش روی این صندوق در استان است.

عرب با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری مجوز صدور ضمانت نامه های گمرکی را اخذ کرده، عنوان کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ارائه خدمات مالی و حمایتی شرکت‌های دانش بنیان تاسیس شده و ما هم در استان با همین رویکرد فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: قطعا هر ایده نو و مجموعه مدیریتی متخصص و صاحب تجربه در استان می تواند باعث تحولات بزرگ شود. رویکردهای جدید صندوق می‌تواند در مدیریت و پیشبرد برنامه‌های دانش بنیانی استان اثرات خوبی داشته باشد و باعث می‌شود حرکت وسیعتری برای آینده داشته باشیم.

نورعلی جیلانی سرمایه‌گذار افغانستانی نیز در این نشست از زحمات محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به منظور حمایت بی‌دریغ از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران و تلاش در جهت رفع مشکلات پیش روی آن‌ها، گفت: خواسته ما از مسئولین در این استان این است که نگذارند تا افراد دیگر از سایر استان‌ها برای سرمایه‌گذار در سیستان و بلوچستان مشکل ایجاد کند چرا که این استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است علاوه براینکه با دو کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است به آب‌های آزاد هم راه دارد و مسئولین باید به این مورد توجه ویژه داشته باشند که این ظرفیت هم برای افغانستان خوب است و هم برای پاکستان، به همین دلیل سرمایه‌گذار نباید اذیت شود.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار در جایی که باشد باعث آبادی آن قسمت خواهد شد و همه از وجود سرمایه گذار به دلیل رونق اقتصادی استقبال می‌کنند، با توجه به حمایت‌های مسئولین و استاندار سیستان و بلوچستان و با توجه به ظرفیت استان به دلیل همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان و وجود بندر چابهار و همچنین اعلام آمادگی سرمایه گذاران به سرمایه‌گذاری در این استان، تلاش می‌کنیم تا این استان به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی در خصوص کارخانه آب معدنی تفتان که سرمایه گذار آن نیز بوده است ، اذعان داشت: در بحث تامین نیروی کارخانه آب معدنی تفتان، تنها کارخانه ای بودیم که با از زندانیان آزاد شده استفاده کردیم و در حال حاضر 30 نیروی توانمند با بهترین حقوق و مزایا و با سابقه سوپیشینه در این کارخانه مشغول به کارند.

وی در ادامه از احداث مرغداری 880 هزار قطعه ای اش در زاهدان خبر داد و افزود: مجوز های لازم برای احداث این مرغداری اخذ شده و تا بهمن ماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان گفت: در این مرغدار 400 هزار مرغ گوشتی و 480 هزار مرغ تخم گذار با کیفیت بالا تولید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز