خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور:

مافیای قدرت در پشت پرده‌ها برای اکثریت تصمیم گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۱۶

برای حذف نمایندگانی که به افزایش سن رای دادند پای صندوق‌های رای می‌آییم/ اجحاف به جامعه کارگری به نام ناترازی

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور گفت: در تامین اجتماعی هیچ گونه نظری گرفته نشد، حتی خود کارشناسان اصلی برنامه و بودجه هم در جریان تدوین نبودند و در پشت پرده‌ها، توسط مافیای قدرت برای اکثریت تصمیم گرفته شد و به اسم ناترازی صندوق‌های بازنشستگی به جامعه کارگری جفا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست تشکل‌های کارگری استان قزوین در راستای تقدیر از فعالین شوراهای حل اختلاف کارگری استان با حضور رئیس و نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار کشور، پیش از ظهر امروز در مجتمع متالورژی پودر ایران در شهر صنعتی البرز برگزار شد.

اولیا علی‌بیگی در این نشست گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایی در مقابل نظام و جامعه هدف مسئولیت دارد، اگر فقط یک قربانی و شهید داده باشیم و آن هم شهید سلیمانی باشد وظیفه داریم از منافع ملی و نظام دفاع کنیم، هر چند نامهربانی دیده، مشکلات و نقد داشته باشیم.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور ادامه داد: دفاع صنفی وظیفه دیگر ما است و مهم‌ترین وظیفه تشکل های کارگری پیگیری مطالبات و رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری است.

از حجب و حیای جامعه کارگری سوء استفاده شده است

وی بیان کرد: جامعه کارگری به رغم اینکه در طول تاریخ انقلاب همواره کنار نظام و انقلاب بوده و حضور با بصیرت داشته، متاسفانه به دلایل مختلف آنچه که حق عقلی و شرعی است به او داده نشده و خیلی‌ها از حجب و حیای جامعه کارگری سوء استفاده کردند که حتی به گستاخی هم تبدیل شده است.

این مسئول ادامه داد: از حجب و حیای جامعه‌ای که صبورانه مشغول سازندگی کشور است سوء استفاده و در حق آن‌ها جفا صورت گرفته که توسعه هفتم نمونه آشکار آن است.

وی عنوان کرد: دست‌یابی به رونق اقتصادی، اعتماد عمومی و مشارکت سیاسی از اهداف برنامه‌های توسعه است؛ اما متاسفانه شاهد هستیم که در برنامه توسعه هفتم برای ذی‌نفعان کمترین ارزشی قائل نشده که نمونه بارز آن افزایش سن و سابقه است.

از نمایندگان انتظار حمایت نداریم اینکه مزاحم ما نشوند کافی است

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: تصور و انتظار ما این است که اگر قرار است در خصوص سازمان تامین اجتماعی تصمیم گرفته شود با شرکای سازمان مشورت شود.

وی اضافه کرد: به صراحت اعلام می‌کنم مشکل تامین اجتماعی عدم شناخت دولت‌ها و مجلس‌ها در ادوار مختلف است و خیلی از نماینده‌ها همچنان نگاه حمایتی دارند، ما انتظار حمایت و کمک از شما نداریم فقط مزاحم ما نشوید، آیا این تقاضای زیادی است.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور گفت: در قانون جدید تامین اجتماعی مکلف شده که پنج درصد از منابعش به وزارت بهداشت برای پیشگیری از دخانیات تخصیص پیدا کند، اگر نگرانید که سازمان به مشکل خورده، چرا تکالیف بدون پشتوانه مالی را ایجاد می‌کنید؟

وی ادامه داد: اگر نگران هستید، چرا درباره بدهی‌های دولت را که بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد است تصمیم نگرفتید که موظف شود در طول چند سال پرداخت کند، چرا ۲۹ گروه را به تامین اجتماعی تحمیل کردید، این موارد برای سازمان مشکل ایجاد نکرده است؟

جامعه کارگری به نام ناترازی مورد هجمه قرار گرفته است

این فعال کارگری بیان کرد: کارگر مجبور است با ۱۲ ساعت کار ۱۲ میلیون دریافت کند، آیا می‌فهمید در این شرایط کار کردن یعنی چه؟ امروز به نام ناترازی از سمت وکلای مردم به جامعه کارگری هجمه صورت گرفته که گناهی نابخشودنی است.

وی ادامه داد: مشکل نظام و انقلاب به مشکل شما ربط دارد که وقتی از میز خود دور می‌شوید می‌گویید مشکل وجود دارد؛ شما دلتان برای مردم نمی‌سوزد برای خودتان می‌سوزد، باید به فکر مردم باشید.

علی‌بیگی ادامه داد: افزایش سن و سابقه نه تنها کمکی به ناترازی منابع تامین اجتماعی نمی‌کند، بلکه فرار بیمه‌ای را تشدید می‌کند و افزایش سن مبحثی غیرکارشناسی است.

وی بیان کرد: سخنگوی کمیسیون تلفیق به‌عنوان مدعی کارشناسی بودن سن و سابقه صحبت کرد، از او می‌پرسیم اگر اعتقاد دارید این طرح کارشناسی است، چرا جزء افرادی هستید که رای مخالف دادید، یا رای شما کارشناسی نبود یا صحبت امروز شما کارشناسی نیست.

باید افرادی که به افزایش سن و سابقه رای دادند را طرد کنیم

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کل کشور ادامه داد: اگر امروز می‌بینیم شرایط ما در این سطح است و هر روز سخت‌تر می‌شود باید خودمان را سرزنش کنیم، باید به موقع درست انتخاب کنیم و تصمیم بگیریم.

این فعال کارگری اضافه کرد: باور داریم ۵۰ درصد جامعه ایران بازنشسنه و کارگری است، اگر منافع فردی را کنار بگذاریم می‌توانیم دولت تشکیل دهیم و رئیس جمهوری انتخاب کنیم که باور کند نماینده ما است و مجلسی داشته باشیم که کارگری باشد.

از کاندیداهای حامی کارگران حمایت می‌کنیم

وی عنوان کرد: باید افرادی که به افزایش سن و سابقه رای موافق دادند را طرد کنیم و آن‌هایی که رای ندادند را حمایت کنیم، امر به معروف و نهی از منکر باید کنار هم باشد، نباید نسبت به جامعه بی تفاوت باشیم.

این فعال جامعه کارگری اظهار کرد: ما جامعه کارگری و بازنشستگی اگر شرافت صنفی داشته باشیم باید اسامی کاندیداها را با دقت نگاه کنیم، از افرادی که حامی ما بودند حمایت کنیم تا دیگران بفهمند با جامعه کارگری بازی و سیاسی کاری نکنند، از آقای سیاهکلی نماینده قزوین هم که در افزایش سن و سابقه موافق جامعه کارگری بود، تقدیر می‌کنیم.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: و برای حذف نمایندگانی که به افزایش سن و سابقه رای دادند پای صندوق‌های رای حضور پیدا خواهیم کرد.

در پایان این مراسم از فعالین حوزه هیأت‌های حل اختلاف کارگری تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز