خبرگزاری کار ایران

وزیر پیشین اطلاعات:

حاج قاسم؛ نظام، انقلاب و رهبری را برای همه می‌دانست

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۸۱۷

وزیر پیشین اطلاعات در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با یادآوری اتهام به برخی نامزدهای مجلس دوره گذشته افزود: مگر می‌شود یک نامزد از سوی شورای نگهبان تایید شود، و بعد از آن بگوییم فلان فرد قاتل شهید سلیمانی است یعنی شورای نگهبان نمی‌دانسته است که قاتل شهید سلیمانی را تایید کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از لامرد، حجت الاسلام سید محمود علوی در چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همایش گرامیداشت مقام زن و روز مادر به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) در زادگاهش (لامرد)، افزود: پیامبر گرامی اسلام؛ حضرت زهرا را دوست داشت و به آن احترام می‌گذاشت، این احترام بخاطر شخصیت پرفضیلت حضرت زهرا بود.

وی ادامه داد: کتب زیادی درباره حضرت زهرا نگارش شده است که در میان آنها، سلیمان کتانی دانشمند و نویسنده معاصر مسیحی، حضرت زهرا را نه فقط الگو مسلمان ها و شیعیان بلکه سرمایه تمام انسانها  و بزرگ بانوی جهان معرفی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زهرا (س) با صدای قرآن و الله اکبر و در محیطی به دنیا آمد که تولد دختر ننگ و زشت بود، پدرش این نگاه حاکم بر جامعه را محکوم می‌کرد و رسول گرامی اسلام فرمود؛ مردی که دو تا دختر تربیت و بزرگ کند و به مرحله ازدواج برسد، او وارد بهشت می‌شود.

به گفته حجت الاسلام علوی، حضرت زهرا دختر پر نبوغ و پراستعدادی بود. رفتار حضرت زهرا با پدرش، رفتار مادرانه‌ای بود و قوی‌ترین عواطف انسانی در درون زهرا دیده می‌شد و  آن حضرت در برهه‌های مختلف تاریخی؛ نقش پررنگ و تاثیرگذاری داشت و در نقش همسری دلسوز و مادری پرمحبت و ولایتمداری معتقد بود.

وزیر پیشین اطلاعات ادامه داد: امام خمینی (ره) که پرورش یافته مکتب حضرت زهرا بود و با پدیدار شدن نهضتش، منطقه ما لامرد و مهر را آباد و متحول کرد و امروز امکانات بزرگی در این منطقه دیده می‌شد و به برکت نهضت امام (ره)، محرومیت وسیعی از منطقه برطرف شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در تمامی اصول از مقام معظم رهبری پیروی می‌کرد، این سخن تاریخی و پرتکرار شهید قاسم سلیمانی را یادآوری کرد:  «من و آدم‌های خودم. من و رفقای خودم. من و مریدهای خودم. این بی‌حجاب است، این باحجاب است. این چپ است، آن راست است، این اصلاح‌طلب است، او اصولگراست، خب پس چه کسی را می‌خواهید حفظ کنید؟»

حاج قاسم؛ نظام، انقلاب و رهبری را برای همه می‌دانست

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شهید سلیمانی؛ همه را فرزند کشور می‌دانست و ما حاج قاسم را از ابتدای انقلاب شناختیم، افزود: آن همه دخترهای شُل حجاب و باحجاب در تشییع جنازه میلیونی حاج قاسم شرکت کردند چون او، همه آنها را دختر خودش می دانست، حاج قاسم؛ نظام، انقلاب و رهبری را برای همه می‌دانست.

وی با برشمردن نقش موثر و راهبردی شهید سلیمانی در حفظ امنیت کشور، اظهار کرد: یک زمانی حاج قاسم به حاشیه رانده شد و ناامنی به بخشی از کشور کشیده شد، از این رو حفظ و برقراری امنیت جنوب شرق کشور را به حاج قاسم واگذار کردند و امنیت باحضور او و یارانش؛ در منطقه حکم فرما شد.

حجت الاسلام علوی اضافه کرد: در عرصه نظامی گری، بعضی ها فقط فکر راهبردی دارند و برخی ها طراح عملیات یا فرمانده عملیات هستند اما حاج قاسم‌؛ هم استراتژی نظامی را تدوین می‌کرد، هم فرمانده در میدان بود و این شد که با حضورش در سپاه قدس، حماسه آفرید و در تشییع جنازه او، دنیا فهمید که او چه شخصیتی است.

وزیر پیشین اطلاعات با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت حضور و مشارکت مردم در پای صندوق رأی گفت: دشمن می‌خواهد که حضور ما در عرصه انتخابات کمرنگ باشد و با رهنمودهای مقام معظم رهبری، با تایید صلاحیت بیشتر نامزدها نیز مردم با حضورشان به نامزدهای موردنظر خودشان رای دهند و با حضور خود، پیوستگی با نظام را به نمایش بگذاریم.

دشمن می‌خواست خادمان نظام ثبت نام نکنند

وی افزود: دشمن می‌خواهد خادمان نظام ثبت نام نکنند و بگویند خادمان ثبت نام نکردند و آنها دیگر با نظام نیستند و این یکی از دلایلی است که ثبت نام کردیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انتخابات، یک امر طبیعی است و برد و باخت دارد و در صحنه سیاسی باید به بلوغ برسیم که بعد از انتخابات، فضای رقابت را کنار بگذاریم و رفاقت را در پی بگیریم و برای پیشرفت منطقه خود از هیچ کوششی دریغ نورزیم.

وی به نامزدهای انتخابات اسفند جاری توصیه کرد: پایبندی به مسائل شرعی و اخلاقی سرلوحه  نامزدها باشد، برد در انتخابات با رعایت مسائل ارزشی و انسانی اهمیت دارد، نه اینکه برای ورود به مجلس؛ دروغ و تهمت را تکرار کنیم.

حجت الاسلام علوی با یادآوری اتهام به برخی نامزدهای مجلس دوره گذشته افزود: مگر می‌شود یک نامزد انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان تایید شود، و بعد از آن بگوییم فلان فرد قاتل شهید سلیمانی است یعنی شورای نگهبان نمی‌دانسته است  که قاتل شهید سلیمانی را تایید کرده است. توصیه می‌کنم تقوا و مسائل شرعی را رعایت کنید و یک فضای سالم بر انتخابات حاکم باشد و مردم با نگاه به کارکرد، عملکرد و برنامه ها رای دهند.

این مراسم که به همت موسسه موقوفه حسینیه بیت العباس لامرد برگزار شده بود نیز شاعر آئینی علی اکبر فرهنگیان(شاگرد محمدرضا آقاسی)  به اجرا پرداخت.

انتهای پیام/
مرتضی عبداله زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز