خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کارفرماها از پرداخت سهم بیمه مشاغل سخت و زیان آور شانه خالی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۹۲۳

کارگران برای بازنشستگی مجبور به پرداخت پول اضافی هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: یکی از چالش‌های کارگران مشاغل سخت و زیان آور این است که کارفرماها بعد از تطبیق مشاغل، سهم چهار درصد خود را پرداخت نمی‌کنند و برای بازنشستگی مجبور هستند مابه التفاوت را به تامین اجتماعی پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، بعد از طبقه بندی مشاغل که در قانون کار به آن اشاره شده، کارفرما برای کارگرانی که سختی کار آن‌ها تایید شده باید مبلغ ۴ درصد بیمه را پرداخت کند.

اما در مواردی شاهد هستیم که کارفرماها از پرداخت این میزان شانه خالی می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود کارگر توسط تامین اجتماعی بازنشسته نشود و در نهایت کارگر مجبور می‌شود برای بازنشستگی این میزان را خودش پرداخت کند.

این موضوع به عنوان یک چالش برای کارگران مشاغل سخت و زیان آور است.

عیدعلی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به تطبیق مشاغل و طبقه‌بندی مشاغل گفت: شاهد این هستیم که تامین اجتماعی برای تطبیق مشاغل از کارگران پول دریافت می‌کند این درحالی است که هزینه‌ها باید توسط کارفرما پرداخت شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین ادامه داد: در برخی موارد فرد در رده‌هایی غیر از کارگر ساده کار کرده اما کارفرما بیمه او را به عنوان کارگر ساده رد کرده است، در اینجا کارفرما تخلف کرده اما کارگر مجبور می‌شود مابه التفاوت را پرداخت کند یا باید نوع اشتغال خود را ثابت کند.

وی عنوان کرد: تعداد زیادی از کارگران مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشسته شدن سهم چهار درصدی که باید کارفرما پرداخت کند را با بهانه‌های مختلفی که با آن مواجه می‌شوند، خودشان پرداخت می‌کنند.

کریمی با تاکید بر اهمیت فعالیت کمیته سختی کار اظهار کرد: کمیته کارهای سخت و زیان آور باید وظیفه خود را با دقت انجام دهند تا کارگر مجبور نباشد برای بازنشسته شدن مدت زیادی دوندگی کند و یا پول اضافی پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز