خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی لرستان:

شهدا درس گرفته از مکتب آقا امام حسین ( ع ) هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۲۵۳

فرمانده انتظامی استان گفت: شهدا درس گرفته از مکتب آقا امام حسین ( ع ) هستند و دارای سه ویژگی خدایی بودن، سرنوشت ساز بودن و آینده ساز بودن هستند.

به گزارش ایلنا، سردار " یحیی الهی " روز دوشنبه چهارم دی ماه در مراسم یادواره 19 شهید نظم و امنیت شهرستان " پلدختر " که در جمع خانواده‌های معظم شهداء، ایثارگران و مسئولان این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام تا کنون، شهدای کربلای حسینی تا کربلای خمینی و   شهدای حرم و حریم و مدافع نظم و امنیت، بیان داشت: این مجلس، مجلس شهداء است، این مجلس بسیار نورانی مربوط به شهداء است و خود شهدا صاحب این مجلس اند و ما مهمان شهداء هستیم.

وی با اشاره به این شهدا ناظر بر اعمال و کردار ما هستند و اگر در مسیری که این عزیزان جان خود را نثار کردند، کوتاهی صورت بگیرد، فردای قیامت در محضر خدا و شهدا باید پاسخگو باشیم افزود: لرستان 6 هزار و 556 شهید و شهرستان پلدختر و هویزه ثانی نیز  355 شهید گرانقدر تقدیم نظام و انقلاب کرده است که وصایای آنان باید الگوی رفتاری ما باشد.

فرمانده انتظامی لرستان به شهدای حوادث اخیر فراجا در شهرستان راسک که در راه تامین نظم و امنیت شهروندان، جان شیرین خود را فدا کردند، اشاره کرد و گفت: جای جای کشور عزیزمان آغشته به خون پاک شهدای مظلوم و مقتدر فراجا است که در راه پاسداری از کیان نظام جمهوری اسلامی، تمام تلاش خود را بکار گرفتند تا خدشه ای به احساس امنیت مردم وارد نشود.

 سردار الهی با بیان اینکه پلدختر و معمولان قدمگاه شهداء هستند و شهدای بزرگواری نیز تقدیم انقلاب کرده اند گفت: پلدختر و معمولان قدمگاه و مسیر تردد شهدا در زمان 8 سال دفاع مقدس بوده است و این خاک و این سرزمین مقدس است.

این مقام انتظامی در سخنانی دیگر با اشاره به این مطلب که ما نیازمند شهداء هستیم و شهداء نیازی به ما ندارند، گفت: براساس فرمایش مولا و مقتدایمان که فرمودند گرامیداشت یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست، وظیفه ی اصلی ما ادامه دادن راه شهدا است که باید در این کار با تمام توان به وصایای آن ها عمل کنیم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به این که خانواده های شهداء نمونه استواری و صبوراند گفت: خانوده شهدا و جانبازان نشانه ها و راه و رسم مقاومت، صبر و بردباری را به ما آموختند و ما نباید از فرهنگ، سیره و منش شهدا فاصله بگیریم.

سردار الهی خاطر نشان کرد: شهداء دارای سه ویژگی خاص هستند، از جمله یک خدایی بودن؛ یعنی شهداء، همنشینی با خدا و قرب به بخدا را بعنوان یک اسوه الگو و نمونه تا لحظات آخر که خدا حافظی می کنند و دل بریدن از دنیا بریدن و به خدا پیوستند، ویژگی دوم سرنوشت ساز بودن شهداء است که سرنوشت یک ملت را عوض کردند، هشت سال دفاع مقدس نمونه بارز آن است که دین را زنده کردند و سرنوشت یک قوم و یک ملت را تغییر دادند، ویژگی سوم سوم شهداء آینده ساز بودن است، چراغ هدایت هستند، مسیر را نشان می دهند و به عنوان الگو سرنوشت جوانان را رقم می زنند.

وی در ادامه با اشاره به این که فرماندهی انتظامی از ابتدای سال تا کنون حدود 72 شهید تقدیم انقلاب و امنیت مردم کرده است و در روزهای اخیر نیز 11 شهید عزیز که از شهرستان راسک تقدیم مردم و انقلاب شد گفت : شهداء بر سر عهدی که بستند، هستند، شهداء بر اعمال ما ناظرند و دنیای ما را می بینند و از ما سئوال می‌کنند که شما بعد از ما چکار کردید.

فرمانده انتظامی لرستان در پایان ضمن قدردانی از همه دست اندرکاران یادواره شهداء گفت: خداوند متعال را شاکریم که موفق شده‌ایم که در شهرستان‌های استان لرستان یادواره شهداء برگزار کنیم و این مهم را ادامه می‌دهیم و دیدار و سرکشی از خانواه معظم شهداء را افتخار می‌دانیم و آن را این را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز