خبرگزاری کار ایران

کریدور روسیه به چابهار تحول عظیمی در تجارت و پویایی استان‌های شرقی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۹۵۴

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: کریدوری که از روسیه به چابهار ختم و به سایر بنادر هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس متصل می‌شود می تواند تحول عظیمی در تجارت و پویایی استان‌های شرقی کشور داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا کلایی روز یکشنبه در حاشیه سفر به چابهار اظهارکرد: یکی از سیاست‌های جدی کشور توسعه ترانزیت و شبکه‌های حمل و نقل و انتقال کالاست که ظرفیت و جایگاه منطقه آزاد چابهار در این توسعه بی بدیل است.

وی افزود: انتقال کالا از مبادی سایر کشورها به کشور و برعکس و صادرات و واردات منبع جدی در درآمدزایی است که فعال شدن کریدور جنوب به شمال و شاخه شرقی آن نقش بسزایی در درآمدرایی دارد.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خاطر نشان کرد: حمل و نقل ترکیبی مکمل توسعه در این کریدور است همکاری سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و خراسان شمالی که هماهنگ کننده این کریدور شرق هستند می‌تواند به خوبی نقش آفرینی کنند.

وی تصریح کرد: ما باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن با یک منافع مشترک استفاده کنیم و نگاه و تمهیدات در مرکز تصمیم گیری کشور یک نگاه ملی و فرامتطقه ای است که این فرصت را فراهم کرده و باید مناطق آزاد و منطقه‌های اقتصادی این کریدور باید برنامه دقیق ،کاربردی وعملیاتی داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز