خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

موضوع افزایش جمعیت باید تبدیل به باور شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۲۸

استاندار لرستان با اشاره به اینکه خلا جدی در حوزه ارائه راهکار در موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری وجود دارد گفت: موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری باید به باور تبدیل شود.

به گزارش ایلنا، فرهاد زیویار روز پنجشنبه سی آذر ماه در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت استخدامی چندین برابر دهه ۶۰ شده و در مقابل فرزند آوری کاهش یافته است اما با در نظر گرفتن اینکه آینده نیازمند جوانان می‌باشد باید فرزندآوری را جدی دنبال کنیم.

وی افزود: فرزندان از امکانات اشباع شده‌اند و راضی نیستند در کنار خانواده تشکیل زندگی دهند که باید این فرهنگ تغییر کند و جوانان با مسائل ازدواج، ساده‌تر برخورد کنند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت باید به الگو تبدیل شود گفت: لرستان امکانات محدودی دارد و در بحث تامین زمین و تهیه مسکن به دلیل موقعیت جغرافیایی، شرایط مناسبی نداریم و موانع پرداخت تسهیلات وام ازدواج توسط بانک‌ها باید برطرف شود.

وی تاکید کرد: باید کارگروهی در تهیه مسکن، و وام ازدواج تشکیل شود و تنها به مصوبات جلسات اکتفا نکنیم.

زیویار با اشاره به اینکه انجام اقدامات اعتقادی در جامعه باید پررنگ باشد افزود: تهدیدی که اکنون کشور را در برگرفته درباره فرزندآوری است که بار سنگینی از انتظارات انباشته‌شده در استان‌ها بر دوش دولت است و در این راستا باید کمک کنیم.

وی افزود: فرهنگ‌سازی در قالب برنامه‌های متعدد از جمله کار رسانه‌ای، تبلیغات و آموزش‌های چهره به چهره محقق می‌شود که برنامه‌های آموزشی باید کارشناسی و به گونه‌ای باشد که به خوبی مخاطبان را به موضوع فرزندآوری ترغیب کند.

استاندار لرستان با اشاره به تاثیرات منفی پیری جمعیت گفت: همه ما درباره ترویج جوانی جمعیت، مسئول هستیم و تمام دستگاه‌ها موظف هستند در این راه از همه امکانات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز