خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس استان:

430 نیروی اورژانس قزوین برای طرح زمستانی آماده باش هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۶۹

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: در رزمایش طرح زمستانی ۴۳۰ نفر از نیروهای اورژانس قزوین شامل ۴۰ نیروی ستادی و ۳۹۰ نیروی عملیاتی شبانه روز آماده انجام عملیات امداد و نجات هستند.

به گزارش ایلنا، حسن اسماعیلی با اشاره به آغاز طرح زمستانی پلیس راه گفت: همه دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در اجرای طرح مشارکت دارند تا سفری ایمن و بدون حادثه برای مردم رقم بخورد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین اضافه کرد: نیروهای اورژانس نیز در کنار سایر نیروهای امدادی با آماده باش کامل در طرح زمستانی مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: در طرح زمستانی امسال ۲۰ پایگاه شهری و ۳۵ پایگاه جاده‌ای و در مجموع 55 پایگاه آماده خدمت رسانی به مسافران در طرح زمستانی هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین اظهار کرد: امسال 3 پایگاه اورژانس جاده‌ای هم در استان راه اندازی شد و یک پایگاه هم در دستجرد الموت در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری‌ می‌رسد تا خدمت رسانی تسهیل و تسریع شود.

اسماعیلی افزود: مرکز فوریت‌های پزشکی استان همچنین دارای یک پایگاه اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس (لانس) و 4 دستگاه موتور آمبولانس است.

وی اظهار کرد: در مرکز مدیریت حوادث استان قزوین به طور متوسط در هر ماه حدود 7 هزار ماموریت انجام می‌شود که تعداد ماموریت‌ها در برخی از مناسبت‌ها ازجمله عید نوروز و اربعین حسینی افزایش می‌یابد.

به گفته اسماعیلی انجام هرگونه خدمات از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به آسیب دیدگان از زمان رسیدن به صحنه حادثه تا انتقال آنان به مراکز درمانی به صورت رایگان است.

اسماعیلی درباره آخرین وضعیت نیرو‌های انسانی و لجستیک اورژانس هم گفت: در حال حاضر ۱۲۰ نیرو در حوزه‌های پزشکی، هوشبری، پرستاری و اتاق عمل کمبود داریم و از ۹۰ دستگاه آمبولانس موجود، تعداد ۶۰ دستگاه فعال است و مابقی به تعمیرات اساسی نیاز دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز