خبرگزاری کار ایران

اعتراض برخی کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به چندگانگی در پرداخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۲۹۰

برخی کارگران شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی از دوگانگی در ارائه خدمات توسط برخی شرکت‌ها ناراضی هستند.

برخی از کارکنان شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تماس با خبرنگار ایلنا در خوزستان، نسبت به تحمیل برخی از قوانین خارج از دستور، نبود امنیت شغلی و چندگانگی در پرداخت حقوق، مزایا و خدمات رفاهی گلایه کردند.

در همین خصوص یکی از کارکنان شاغل در پتروشیمی رجال، گفت: برخورد دوگانه شرکت‌ها با کارکنان بر وفق مراد نیست. چند ماهی است که تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی چه خصوصی، چه دولتی و چه پیمانکاری، پتروشیمی بندر امام خمینی و حتی چندی پیش هم شرکت شیمیایی رازی و پروژه‌های در حال ساخت که هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند، به لحاظ تورم و گرانی موجود در جامعه، به منظور سبک کردن هزینه‌های سنگین خانواده‌ها، سرانه‌های مربوط به استفاده از رستوران‌های شهر، اماکن ورزشی، آموزشی و فرهنگی را در قالب «پتروکارت» ماهیانه به پرسنل خود  چه قراردادی چه پیمانکاری و روزمزد پرداخت کرده‌اند ولی کارگران رجال که قرارداد مستقیم هستند، این خدمات را دریافت نمی‌کنند.

این کارگر افزود: شرکت رجال از بدو تاسیس و بهره‌برداری بدون در نظر گرفتن قانون و عرف منطقه، قریب ۲۰ سال است کارانه‌ به پرسنل خود پرداخت نکرده است. نه تنها از پاداش بهره‌وری نفت محروم هستیم، بلکه همیشه در برابر مطالبات به حق کارگران از اهرم تهدید استفاده می‌شود.

یکی از مسئولین این شرکت بعد از پیگیری‌های خبرنگار ایلنا به گفتن این جمله بسنده کرد که: کارگران ما رضایت کامل دارند و کسانی که با شما تماس گرفته‌اند، از ما نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز