خبرگزاری کار ایران

شهردار قزوین:

پسرم حتی یک پروژه هم برای شهرداری قزوین انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۷۷

حقوق واریزی من از سپاه است/اعضای شورا اگر من را نمی‌خواهند، عزلم کنند

شهردار قزوین گفت: پسرم قبل از اینکه من شهردار باشم شرکت عمرانی داشته، بیشتر پروژه‌هایش را در تهران برمی‌دارد و حتی یک پروژه هم برای شهرداری قزوین انجام نداده، او به خاطر من از شهر قزوین رفته و گفته تا زمانی تو در مدیریت شهری باشی اینجا نمی‌مانم‌، خودم هم از سپاه حقوق می‌گیرم و حقوقم از شهرداری نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست شهردار و رئیس شورای شهر قزوین با دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به مناسبت روز دانشجو پیش از ظهر امروز در دانشکده علوم انسانی برگزار شد.

مهدی صباغی در این نشست گفت: قزوین ۱۱۶ سال پیش دارای شهرداری بوده و ۶۳ شهردار در این مدت فعالیت داشتند، این شهر به‌صورت طبیعی رشد کرده و دارای توسعه پایدار است.

شهردار قزوین ادامه داد: مجموعه اقداماتی در راستای زندگی خوب و فرهنگ پایداری در این دوره از شهرداری انجام شده، پروژه‌های نیمه کاره که همیشه یک چالش بوده و خسران زیادی به همراه داشته مورد توجه قرار گرفت تا تمام پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی بیان کرد: حدود ۶۳ پروژه کلان به اتمام رسیده و چند مورد باقی مانده که اگر مشکلات قضایی و پیمانکاری آن رفع شود، به پایان می‌رسد، چند پروژه جدید هم به‌صورت برج است که در قانون سرمایه‌گذاری واگذار خواهد شد.

ساماندهی ۵۳۶ هکتار بافت فرسوده در قزوین

وی عنوان کرد: درمجموع رضایت‌مندی شهری درحال شکل گیری است، پنج پروژه درحال اجرا است که بازآفرینی شهری ازجمله به شمار می‌آید، ۵۳۶ هکتار بافت فرسوده و تاریخی داریم که درحال ساماندهی است.

صباغی اظهار کرد: مدیریت شهری با کمک سازمان‌هایی مانند مسکن و میراث فرهنگی در بازآفرینی همراهی می‌کند و رویکرد ما استفاده از مردم در اجرای پروژه‌ها است تا زمان اجراها کوتاه‌تر شود.

وی اضافه کرد: بافت مذهبی، فرهنگی-تاریخی و تفرج‌گاهی سه بخش قزوین است که برای تمام این‌ها برنامه‌ریزی شده و مدیریت دانش در آن‌ها مدنظر است.

شهردار قزوین گفت: در تمام کشور اعلام شده که تمام زیرساخت‌ها باید در سامانه‌ها قرار گیرد که این امر به شفاف‌سازی کمک می‌کند و همه افراد می‌توانند این اطلاعات را مشاهده کنند و شورا هم در اجرای پروژه‌ها نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: دولت الکترونیک چند سالی است که درحال پیگیری است که هنوز نیمه کاره مانده اما در قزوین برای هوشمندسازی اقدامات مختلفی انجام شده است.

این مسئول بیان کرد: کمربندی شرق تنها پروژه‌ای بود که تقریبا صددرصد رضایت‌مندی داشت و در راستای حل مشکلات حمل و نقل اجرا شد، برخی از پیشنهادات که در بازدید از پروژه پیشنهاد می‌شد مورد توجه قرار گرفت.

تمام مطالعات میدان میوه و تره‌بار انجام شده است

وی ادامه داد: تمام مطالعات میدان تره بار در این دو سال انجام شده، میدان تره بار کنونی مشکلات مختلفی را ایجاد کرده و زیرساخت‌های محل جدید با ۱۰۹ هکتار انجام شده و میدان تره بار و خشک بار، آهن فروش‌ها و در و پنجره سازها در این مکان مستقر می‌شوند.

صباغی ادامه داد: در قزوین دو میدان تره‌بار داشتیم و برای تسهیل دسترسی ایجاد ۱۲ میدان تره در سطح شهر برنامه‌ریزی شده که یکی از آن‌ها در چند ماه گذشته به بهره‌برداری رسیده، دومین مورد هم این هفته افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: برای امر به معروف و نهی از منکر در قزوین برنامه ریزی شده است که اجرا خواهد شد.

حمایت از راه‌اندازی فرودگاه قزوین

شهردار قزوین اظهار کرد: اولین شهری بودیم که در ایران فرودگاه داشت و آخرین شهری هستیم که فرودگاه نداریم، از اولین روز این موضوع را مدنظر قرار داریم، یک شرکت برای بازسازی فرودگاه موجود مراجعه کرده و در این راستا همه ما حاضریم هر کمکی لازم باشد را ارائه کنیم.

وی عنوان کرد: هتل توجیه اقتصادی ندارد، چرا که گردشگری در کشور ما مغفول است، در ارتباطات بیرونی هم مشکل داریم، تحریم هستیم و رسانه‌ها دست دشمنان است و بنابراین گردشگر خارجی زیادی نداریم، گردشگر داخلی هم از هتل‌ها چهار و پنج ستاره استفاده نمی‌کند و ما بر سفرهای ارزان قیمت داخلی تمرکز داریم.

اعضای شورا اگر من را نمی‌خواهند، عزلم کنند

این مسئول اظهار کرد: در تمام شوراهای کشور به دلیل تعدد افراد، تفاوت سلیقه وجود دارد، در شورا همان افرادی که ما را منصوب کردند رای می‌گیرند و اگر نخواهند عزل می‌کنند.

وی اضافه کرد: پسرم قبل از اینکه من شهردار باشم شرکت داشته، بیشتر پروژه‌هایش را در تهران برمی‌دارد و حتی یک پروژه هم برای شهرداری قزوین انجام نداده، او به خاطر من از شهر قزوین می‌رود و گفته تا زمانی تو در مدیریت شهری باشی اینجا نمی‌مانم‌، خودم هم از سپاه حقوق می‌گیرم و حقوقم از شهرداری نیست.

این مسئول ادامه داد: درباره آسانسور هم، استاندارد مسئولیت دارد و مرتبط با شهرداری نیست که پسرم یا من بخواهیم درباره آن کاری انجام دهیم.

از پروژه انصاری شرقی دفاع می‌کنیم

صباغی درباره پروژه انصاری شرقی گفت: نگرش و بینش برخی مبنی بر این است که احداث خیابان باعت خسارت می‌شود، اما این درست نیست، افرادی که خانه آن‌ها در بافت فرسوده قرار دارد هم حق زندگی کردن دارند.

وی ادامه داد: تمام ادله‌های زیست محیطی‌ و ایمنی برای این پروژه تدبیر و کارشناسی شده و امروز در بازآفرینی شهری از آن دفاع می‌کند، من با تاریخ و تمدن مخالفت ندارم؛ اما برخی کج سلیقگی‌ها به اسم تاریخ و تمدن را هم متقاعد می‌کنیم که حق حیات با انسان است و اولویت اول انسان است.

شهردار قزوین بیان کرد: تعامل با لشگر ۱۶ زرهی برای حل مشکل ترافیک تقاطع معلم درحال انجام است، آماده سازی عظیمیه هم در دست اجرا است اما طرح توسعه آن با مسکن و شهرسازی است.

وی ادامه داد: شهرداری متولی خوشنویسی نیست و صرفا نقش حمایتی دارد و در این راستا در محل عبور پرتردد المان‌های خوشنویسی نصب شده، همچنین شهرداری اسپانسر دوسالانه ملی خوشنویسی است.

درباره مشکل قضایی برای یکی از اعضای شورا چیزی نمی‌دانم

این مسئول درباره مشکل قضایی پیش آمده برای یکی از اعضای شورا و بررسی امکان بروز تخلف گفت: ندیدم اعضای شورای شهر از من و شهرداری شکایت کرده باشد، چند مورد به صورت امت حزب الله شکایت شده که از اولین بار است که در کشور چنین موردی را می‌بینیم، درباره مشکل قضایی برای اعضای شورا هم چیزی نشنیده‌ام.

معاون مالی از افراد متخصص شهرداری است

وی بیان کرد: در شهرداری برای مدیریت محدودیت دارم، نمی‌توانم از بیرون نیرو بیارم و با نیروهای موجود کار می‌کنم، معاون مالی هم از افراد باتجربه است، از روزی هم او را گذاشته‌ام درباره دیرکرد و پرداختی‌ها نگرانی ندارم و زیرمجموعه‌ها و پرسنل این معاونت هم از افراد متخصص هستند.

صباغی اظهار کرد: حدود یک‌هزار سگ ولگرد بدون صاحب شناسایی، جمع‌آوری و عقیم سازی می‌شوند، وانتی‌های سطح شهر هم ساماندهی می‌شوند که ۶۶ وانت توقیف شده و تعداد زیادی چرخ‌ها هم جمع‌آوری شده؛  البته ملاحظات اجتماعی هم در این راستا وجود دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه میراث فرهنگی شهرداری بیشترین اقدامات را انجام داده و حتی پیشنهاد دادیم که دولت‌خانه به ما سپرده شود تا به مدل سعدالسلطنه تحویل داده شود.

شهردار قزوین اظهار کرد: اعتقاد دارم باید به مردم خدمت کرد و امور و تصدی‌گری به مردم واگذار می‌شود و تمام اتفاقات خوبی که در شهر رخ داده نتیجه تعامل با شورای شهر بوده است، البته در دوره‌های قبل هم دیگران زحمت کشیده‌اند.

درخواست شهردار شدن در اراک را رد کردم

وی تاکید کرد: شهردار و شورای شهر و مدیریت شهری اراک در بازدید از فدک گفتند شنیدم با شورای شهر مشکل دارید، چون در اراک سابقه کار داشتم و چند پروژه انجام داده بودند، گفتند بیا شهردار اینجا باش، اما گفتم، شهراری که دارید خوب است، بومی است و مسایل را درک می‌کند، مانند من که در قزوین اگر یک چاله باشد تا آخر شب می‌ایستم که مشکل حل شود و تعصب دارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز