خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس؛

تحصیل و آموزش باید رونق تولید و اشتغال ایجاد کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۷۱

استاندار فارس با اعتقاد به اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از دانشگاه های موثر و کلیدی کشور است، گفت: تحصیل و آموزش باید مشکلات کشور از جمله رونق تولید و ایجاد اشتغال را در پی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در دیدار با  قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور، بر ضرورت آموزش و تحصیل متناسب با نیازهای واقعی کشور تاکید کرد.

استاندار فارس خواستار ارتباط بیشتر و موثرتر دانشگاه جامع علمی و کاربردی با سایر مراکز آموزشی شد و اظهار داشت: رسالت، اختیارات و مجوزهایی که در اختیار دانشگاه علمی و کاربردی قرار دارد در اکثر مراکز علمی و آموزشی وجود ندارد لذا با هم افزایی، هم فکری و همراهی مراکز آموزشی برخی از مشکلات دانشگاه ها قابل حل شدن است.

وی همچنین رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان را ماموریت داد با حضور در همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، نیازهای آن مراکز احصا و برای مرتفع نمودن آن ها از طریق هم افزایی بین دستگاهی، اقدامات لازم صورت پذیرد.

ایمانیه به طرح آمایش علمی دانشگاه های زیر مجموعه وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرصتی طلایی ایجاد شده تا با اجرای طرح آمایش دانشگاه ها، علاوه بر اینکه کیفیت سطوح آموزشی ارتقاء یابد، امکانات رفاهی و سخت افزاری دانشگاه ها نیز تجمیع و مورد استفاده حداکثری قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین بر ضرورت ارتباط نزدیک دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با سایر سازمان های دولتی تاکید کرد و افزود: با ارتباط نزدیک با دستگاه های دولتی و حتی واحدهای بزرگ تولیدی و بنگاه های اقتصادی خصوصی، ضمن تربیت و آموزش نیروی کار شاغل در آن مجموعه ها، شاهد افزایش بهره‌وری خواهیم بود.

وی ادامه داد: در تمام حوزه های تاریخی، اجتماعی، گردشگری، درمانی، معدن و ... که در استان ظرفیت های آن وجود دارد نیازمند تعامل دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دستگاه های دولتی هستیم؛ در تمام حوزه های کاربردی، نقش مطالب علمی کم‌رنگ است لذا توقع داریم دانشگاه علمی و کاربردی استان به معنای واقعی کلمه، هم علمی باشد و هم کاربردی. مدیریت استان برای تحقق این مُهِم همراهی های لازم را انجام می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز