خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

163 کیلومتر راه روستایی و فرعی در قزوین بهسازی و آسفالت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۹۴۱

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۷ کیلومتر راه روستایی خاکی، زیرسازی و آسفالت و ۸۳ کیلومتر از راه‌های روستایی و ۵۳ کیلومتر از راه‌های فرعی دارای آسفالت این استان نیز بهسازی و روکش مجدد شده است.

به گزارش ایلنا، نعیم غلامپور با اعلام این خبر گفت: هزینه بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی و فرعی استان در سال جاری ۳۰۲ میلیارد تومان بود.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین  ادامه داد: همچنین ۸۷ کیلومتر از راه‌های خاکی روستایی نیز توسط ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها زیرسازی و بهسازی شدند.

وی اضافه کرد: راه‌های روستایی به عنوان قسمتی از توسعه روستایی، یکی از فعالیت‌های مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستند که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌کشی راه‌های آسفالته، نصب علایم، شانه‌سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

به گفته غلامپور استان قزوین قزوین دارای ۵ هزار و ۹۳۲ کیلومتر راه روستایی است که از این میزان ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالت و بقیه شوسه و خاکی هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۹۵ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که فاقد روکش آسفالت هستند و احداث و روکش آسفالت آن‌ها ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

غلامپور خاطرنشان کرد: همچنین ۸۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی دارای روکش آسفالت نیز در اثر گذر زمان و عبور بارهای سنگین نیازمند بهسازی و روکش مجدد هستند که اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و روکش مجدد آن‌ها نیز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: به منظور جبران بخشی از کمبود اعتبارات برای احداث و بهسازی راه‌های و روستایی در سال جاری تفاهم‌نامه‌ای بین استان قزوین و قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام برای زیرسازی، اصلاح مسیر و روکش آسفالت ۶۶۷ کیلومتر از راه‌های خاکی با بیش از 20 خانوار استان در مدت ۳سال به امضا رسید که در حال حاضر عملیات اجرایی آن در تعدادی از راه‌های روستایی آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز