خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

گوش شنوایی برای حل مشکلات کارگری وجود ندارد/ بیش از سه چهارم جامعه کارگری یزد مستاجر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۸۹۷

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با انتقاد از بی توجهی‌ها نسبت به اجرای قوانین مربوط به حوزه کارگری گفت: گوش شنوایی برای حل مشکلات کارگری وجود ندارد.

علی محمد دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از یزد با بیان اینکه ۷۰ درصد حقوق دریافتی کارگران برای اجاره‌بها خرج می‌شود و حقوق کارگران تنها برای هفته اول ماه کفایت می کند گفت: بیش از سه چهارم جامعه کارگری یزد مستاجر هستند.

وی با اشاره به اینکه یزد بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در خصوص نرخ تورم مرداد ماه، شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۱۹۷.۷ رسیده است اظهار داشت: ماه به ماه تورم افزایش داشته و وقتی در یک دوره یکساله تورم بالای 50 درصدی را مردم و به ویژه قشر کارگر تحمل می‌کنند مشخص است که معیشت آن‌ها به سختی می‌گذرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد با تاکید بر اینکه مطالبه اصلی کارگران اجرای دقیق و درست قانون کار است، ادامه داد: قانون کار یک قانون حمایتی است و تا کنون هجمه‌های زیادی به این قانون که نشات گرفته از قانون اساسی و مطابق با استاندارد های بین المللی است، شده و متاسفانه به درستی هم اجرا نمی‌شود.

وی با انتقاد از برنامه هفتم توسعه و افزایش سن و سابقه بازنشستگی تصریح کرد: طرح استاد شاگردی، دریافت حق بیمه توسط سازمان امور مالیاتی، عدم امنیت شغلی کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری، عدم اجرای قانون الزام درمان تامین اجتماعی از مسائل مهم و اولویت دار در جامعه کارگری است که همواره در این سال ها گفته شده و کسی توجهی نداشته است.

وی افزود: ما تاکنون تمام ایرادات برنامه هفتم توسعه در زمینه بیمه‌ای، بازنشستگی و روابط کار را طی نامه و جلساتی که برگزار شد به مرتضوی؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین مربوطه منعکس کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم و تصمیماتی که در مجلس شورای اسلامی اتخاذ شده بدون مشورت با تشکل‌های کارگری بوده و هر آنچه که مد نظر جامعه کارگری بود اعمال نشد.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد اظهار داشت: ما تمام راه‌های لازم و ضروری را جهت رفع موارد مطرح شده را طی کرده‌ایم ولی گوش شنوایی وجود نداشت و دیگر نمی‌دانیم که چه راهی باید در پیش بگیریم.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان به جامعه کارگری توجه کنند مشکلات نیروی انسانی که امروز گریبان گیر است را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز