خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

سرمایه‌گذاری برای پالایشگاه آناهیتا ۱۵ برابر بودجه سالانه کرمانشاه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۴۲۲

هشدار جدی استاندار و احتمال انحلال شورای شهر کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه‌ مبارکی با چهار رکن ملی؛ صندوق توسعه ملی، بانک سپه، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا درخصوص پالایشگاه آناهیتا به امضا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،  محمدطیب صحرایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در استانداری برگزار شد، به اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: برخی از طرح‌های کلان و راهبردی مصوب این سفر به دلایل مختلف مورد اهتمام و جدیت قرار نگرفته است. 

این مقام مسئول افزود: بخشی از سامانه گرمسیری که مصوب سفر بود به بهره‌برداری رسید و بخشی از اراضی را سیراب کرد و امید داریم به زودی تکمیل شود. 

استاندار با بیان اینکه پروژه پالایشگاه آناهیتا یکی از مصوبات بود که 12 سال تأخیر داشته استافزود: پیگیری‌ها و رایزنی‌های بسیاری انجام شده و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده و صندوق توسعه ملی، بانک سپه، وزارت نفت و قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان مجری این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

صحرایی گفت: با توجه به فضای تحریمی کنونی که سوخت یک فرآورده راهبردی برای کشور است، این پروژه اثر مستقیمی بر سایر ابعاد زندگی مردم خواهد داشت و در استان‌های غربی در زمینه تولید و اشتغال با مشکلاتی مواجه هستند که راه‌اندازی پالایشگاه گشایشی ایجاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: پروژه پالایشگاه آناهیتا با مساحت 500 هکتار و سرمایه‌گذاری 100 همت معادل 15 برابر بودجه سالانه استان کرمانشاه طی چهار سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: این پالایشگاه در فازهای اول روزانه 150 هزار بشکه تولید خواهد داشت و حداقل سوخت استان‌های غربی کشور را تأمین می‌کند و از طرف دیگر از ابتدای عملیات اجرایی تا بهره‌برداری اشتغالزایی قابل توجهی خواهد داشت.

صحرایی بیان کرد: چند وقت اخیر برای نخستین بار در کشور پروژه بیواتانول در بازار بورس معرفی شد و طی دو روز بیش از 2050 میلیارد تومان سهام خریداری شد که در صورت تأمین اعتبار غیر از این، به بهره‌برداری نمی‌رسید. 

استاندار کرمانشاه گفت: پتروشیمی کرمانشاه نیز به زودی جذب همکار در بازار سرمایه را آغاز خواهد کرد و نویدی برای رشد اشتغال پایدار در استان خواهد بود.

وی پیگیری امور به صورت مجدانه و با راه‌های قانونی را اولویت برنامه‌های خود از ابتدا تاکنون دانست و گفت: از ابتدای فعالیت تاکنون تلاش شده روزهای دوشنبه برای پیگیری امورات استان تخصیص یابد و با وزرای مختلف جلساتی برگزار شده است.

صحرایی افزود: به دنبال این جلسات گشایش‌هایی برای درجاسازی روستاها، تله‌کابین کرمانشاه، تعیین تکلیف بافت فرسوده، پروژه‌های نیمه کاره، تعریض پل امام خمینی(ره)، تکمیل و ارتقای کیفیت راه‌آهن کرمانشاه، فرودگاه و راه‌ها، نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت موجود در استان در زمینه تولید دام و طیور عنوان کرد: پیشنهاد داده شده که تعدادی از مرغداری‌ها خوراک آزاد خریداری کرده و مازاد تولید را صادر کنند که علاوه بر اشتغالزایی بازار کشور همسایه نیز حفظ می‌شود. 

صحرایی با اشاره به اینکه با تقاطع چند فاکتور تصمیم‌سازی گردشگری و میراث فرهنگی در اولویت برنامه‌های قرار گرفت گفت: ده‌ها طرح و مصوبه بر زمین مانده داریم که چنانچه به نتیجه برسند هنر کرده‌ایم و اکنون وقت ما صرف نقد کردن وعده‌های قبلی و ظرفیت‌های مغفول مانده می‌شود و این خود یک نقشه راه است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: فرودگاه کرمانشاه حداقل چهار سال قبل باید بهسازی می‌شد اما در آن زمان نامه‌هایی ارسال شده که انجام نشود و اکنون مجبور به شخم زدن باند اصلی شدیم. 

وی با اشاره به وضعیت استان کرمانشاه در بودجه 1403 گفت: فضای بودجه استان نیاز به تقویت جدی دارد و در برخی موارد باید تقویت و برخی سرفصل‌ها نیز باید اضافه شود.

صحرایی با بیان اینکه ردیف بازسازی زلزله از بودجه حذف شده در حالی که بسیاری از زیرساخت‌ها بازسازی نشده است افزود: برخی از ادارات در ساختمان‌های استیجاری مستقر هستند و براساس برآورد انجام شده بازسازی آن‌ها 1600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: رایزنی‌هایی انجام شده که این اعتبار از محل بودجه یا اعتبارات بحران تأمین شود.

وی با بیان اینکه در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه 34 همت برای استان در نظر گرفته شد گفت: متأسفانه کمتر از نیمی از این اعتبار تکلیف سازمان برنامه و بودجه بود که در سال اول 98 درصد تحقق یافت اما سبدهای دیگر قدرت و تضمین لازم برای تحقق را ندارند و سال گذشته تحقق خوبی نداشتند

صحرایی با اشاره به اینکه نظام بانکی در استان‌های زاگرس‌نشین نیز یکی از مشکلات بودجه استان است افزود: دوگانه‌ای با عنوان منابع و مصارف این استان‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است و پیشنهاد دادیم که منابع و مصارف این استان‌ها ملی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیاز به کار جدی و پرشتاب داریم گفت: توافقات خوبی با وزیر میراث فرهنگی انجام شده و امکانات مناطق خاص گردشگری باید تقویت شود. 

صحرایی درباره طرح شهید زین‌الدین گفت: در فضای اشتغالزایی نیروهای جوان باید مورد توجه قرار گیرند و در این میان ممکن است پیشنهاداتی ارائه شود اما فصل مشترک ابلاغات قانونی و دستورالعمل‌های روشن و صریح بالادستی است.

صحرایی افزود: در چارچوب‌های مشخص شده باید از ظرفیت استان برای کادرسازی ادارات مختلف استفاده شود و در این طرح نیز افرادی که دعوت شده‌اند مطابق با ضابطه‌ها و فرایند طراحی شده دولت سیزدهم بوده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه همواره برای جذب توانمندی‌های مختلف در چارچوب قانون حرکت کرده‌ایم گفت: در این طرح نیز 10 نفر از سوی استاندار، 10 نفر از از جامعه نخبگانی دارای شرایط و 100 نفر نیز براساس آزمون سراسری دعوت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به هیچ نماینده‌ای نگاه و توجه خاصی نخواهم داشت و میزان رأی ملت است گفت: یک سال برای استفاده از ظرفیت مجمع نمایندگان فرصت داشته‌ام و همراهی من با نمایندگان از آن جهت است که از ظرفیت آن‌ها برای دستیابی به اهداف استانی استفاده شود و اکنون فصل بودجه و گفتگوی وزرا است و باید برای دریافت سهم بیشتر برای مردم تلاش کنیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوال چند نفر از خبرنگاران در مورد وضعیت شورای شهر و معطل ماندن امور مردم کرمانشاه، گفت: ترکیب شورای شهر کرمانشاه کارآمدی و کارگشایی لازم برای اداره شهر را ندارد و خدمتگزاری به مردم دچار اختلال شده و با ادامه این روند احتمال انحلال شورای شهر وجود داد.

صحرایی با بیان اینکه رضای خدا و خدمت به مردم تعهد ماست، گفت : خدمت به مردم در شهر کرمانشاه اکنون مختل شده و به عنوان مسوول اجرایی استان آنچه که به بنده مرتبط و مهم است معطل ماندن لوایح شهرداری در اتاق شورای شهر است یعنی موضوعات مهم مردم شهر کرمانشاه که هر کدام یک نیاز و ضرورت در زندگی مردم نادیده گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم از شورای شهر کارگشایی، تسریع در خدمات دهی و پشتیبانی از شهرداری به عنوان نهاد خدمتگزار عمومی را انتظار دارند، گفت: این انتظارات مردم از شورای شهر کرمانشاه الان محقق نمی شود و درخواست های متعدد و مکرر و اسناد مختلفی وجود دارد که همه اینها می تواند منجر به رای انحلال شورا تلقی شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه این نکات را باید به عنوان اتمام حجت در نظر بگیریم که وضعیت شورای شهر قابل قبول نیست اظهار کرد: خدمتگزاری به مردم دچار کاستی جدی است و روز به روز شان مردم و خدمتگزاری به آنها مورد غفلت و تاخیر بیشتر قرار گرفته و به اندازه ای که موظف هستم و تکلیف دارم برای حق عمومی کوتاهی نمی کنم و برمبنای روال قانونی این موضوع را دنبال می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز